گل دوم ژاپن در شرایطی به ثمر رسید که بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند توپ از خط دروازه عبور کرده بود و در صورت عدم تایید این گل سرنوشت این گروه تغییر می کرد و اسپانیا و آلمان به مرحله بعد صعود می کردند.

حذف ژاپن از جام جهانی | آیا گل ژاپن درست بود؟ + توپ از خط عبور کرده؟ / عکس

به گزارش سلام نو، با انتشار عکس‌های از لحظه ارسال پاس گل دوم ژاپن به اسپانیا، گمانه‌زنی‌ها درباره عملکرد کمک‌داور ویدئویی(VAR) به پایان رسید.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر علاوه بر شگفتی‌سازی درباره تیم‌های صعود کرده به مرحله یک‌هشتم نهایی، حاشیه‌هایی هم به همراه داشت که تیتر یک رسانه‌های جهان شد.

یکی از این حاشیه‌ها گل دوم ژاپن به اسپانیا بود که جنجال زیادی به پا کرد و این تصور را ایجاد کرد که توپ قبل از اینکه توسط کائورو میتوما به سمت دروازه حریف ارسال شود، از زمین خارج شده است.

تصویری که به جنجال گل ژاپن به اسپانیا پایان داد

دقیقه ۵۱ بود که میتوما در سمت چپ ظاهر شد و روی خط دروازه توپ را نجات داد و یک پاس را ارسال کرد که توسط آئو تاناکا به گل تبدیل شد و نتیجه بازی ۲-۱ به نفع ژاپن رقم خورد. اما توپ که به نظر می‌رسید به طور کامل از زمین خارج شده است باید توسط VAR بررسی می‌شد که با وجود تردید داور وسط، کمک داور ویدئویی آن را صحیح و معتبر اعلام کرد و باعث شد ژاپن به‌عنوان تیم اول گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کند.

تصویری که به جنجال گل ژاپن به اسپانیا پایان داد

حالا تصویری که VAR مورد بازبینی VAR درباره این صحنه، منتشر شده که بر اساس آن، بخشی از توپ (قسمت سفیدرنگ) هنوز روی خط است!

لازم به ذکر است که فرناندو گوئررو، داور مکزیکی که گل پیروزی ژاپن را تأیید کرد در اتاق مخصوص VAR حضور داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید