لامرد یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل فارس جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور می‌باشد.

از منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور با وسعت تقریبی ۱۲۹ هزار هکتار از جاهای دیدنی استان فارس است و در جنوب شرقی آن قرار دارد. این منطقه یکی از بهترین زیستگاه‌ها برای گونه‌های بااهمیت قوچ و میش لارستان محسوب می‌شود. از جمله گونه‌های جانوری ساکن در منطقه می‌توان به قوچ و میش، کل و بز، گراز، تشی، خرگوش، خرس، پلنگ، کفتار، گرگ و روباه اشاره کرد. برخی از پرندگانی نیز که در منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور زندگی می‌کنند، شامل کبک، تیهو، قمری، کبوتر جنگلی، بلبل خرما، چکاوک کاکلی، زنبورخورک، کوکر، دلیجه، هدهد، سهره، زاغی، دم‌جنبانک، کمرکولی و هوبره می‌شوند.

از منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور چه می‌دانید؟

شرایط اقلیمی

منطقه شکار ممنوع کوه هوا وتنگ خور منطقه ای است کوهستانی همراه با درجه حرارت نسبتا" بالا (حدود c °۴۰-۳۵) و دارای منابع آبی شامل چشمه آب اناری، چشمه فصیلی، چشمه پرویز، چشمه طهران، چشمه مودی، چشمه مزراع، چشمه حسن ولی، چشمه وردوان و چشمه تنگ خور و...و دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک می باشد.

از منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور چه می‌دانید؟

پوشش گیاهی

کنار، استبرق، بنه، کلخنگ، بادام وحشی، کیکم، انواع گون و گونه های مرتعی و گیاهان دارویی (بویژه آنغوزه) از گیاهان این منطقه به ‌شمار می‌ رود.

حیات وحش

پستانداران شامل کل و بز، قوچ و میش، گرگ، پلنگ، روباه، شغال، خزندگان و انواع پرندگان شکاری و کبک و تیهو، قمری، کبوتر جنگلی، بلبل خرما، چکاوک کاکلی، زنبورخورک، کوکر، دلیجه، هدهد، سهره، زاغی، دم‌ جنبانک، کمرکولی و هوبره از حیات زیست جانوری کوه هوا و تنگخور هستند. این منطقه یکی از بهترین و بکرترین زیستگاه‌ های استان فارس به‌ ویژه گونه ارزشمند قوچ و میش لارستان به‌ شمار می‌ رود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید