آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان باغ میکاییل می‌باشد که در مهاباد واقع شده است.

تجربه سفری خاطره‌انگیز به باغ میکاییل

سلام نو - سرویس گردشگری: باغ میکاییل که با نام پارک ملت نیز شناخته می‌شود، از جاذبه های گردشگری مهاباد در استان آذربایجان غربی است. این پارک در نزدیکی دریاچه سد مهاباد قرار دارد و رودخانه مهاباد از میان آن عبور می‌کند. از جمله امکانات رفاهی این پارک می‌توان به بوفه، سرویس بهداشتی ،سکوهای نماز و محوطه بازی کودکان اشاره کرد. پیشتر پل تاریخی مشهور به پردی سوور در دل این باغ قرار داشت که تخریب شده است و امروزه، پلی به‌صورت نمادین جایگزین آن کرده‌اند.

تجربه سفری خاطره‌انگیز به باغ میکاییل

ویژگی‌ها

باغ میکائیل یا پارک ملت با داشتن چشم اندازی طبیعی در کنار نورپردازی های مدرن دارای چشم اندازی دلچسب و چشم نواز است. نوای شیرین آوازهای کردی نیز همواره در این پارک زیبا و قدیمی به گوش می رسد. در این پارک قدیمی پلی نوساز و سرخ رنگ بر روی رودخانه مهاباد به چشم می خورد که در بین مردم به پردی سوور یا پل سرخ شهره است. به هنگام ساخت سد مهاباد این پل بنا به دلایلی نامعلوم تخریب شد. پل که یادگاری از دوره صفویه بود توسط بداق سلطان فرمانده مهاباد در عصر صفوی ساخته شده بود. در سال های اخیر این پل به صورت نمادین بازسازی شده است. با وجود قدمت بسیار بالا و استقبال خوب مردمی در چند سال اخیر نیازمند رسیدگی بیشتری بوده و توجهات بیشتری رادر زمینه حفظ و نگهداری می طلبد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید