یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان آذربایجان غربی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان روستای سهولان می‌باشد که در دل مهاباد قرار گرفته است.

سهولان؛ روستایی چشم‌نواز در مهاباد

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای سهولان که از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی است، بیشتر به‌خاطر وجود غار آبی سهولان شناخته می‌شود. با این حال، جاذبه‌های دیگری همچون قلعه‌ای تاریخی و مسجدی قدیمی، چشمه‌های خروشان، باغ‌های میوه پربار و طبیعت زیبا، این روستا را به مقصد گردشگری پرطرفداری تبدیل کرده‌اند.

سهولان؛ روستایی چشم‌نواز در مهاباد

تاریخچه روستای سهولان

اکثر مناطقی که در کشورمان وجود دارند دارای پیشینه تاریخی غنی ای هستند و این روستا نیز از آن ها مستثنی نیست. بر اساس داده های تحقیقاتی تاریخ شناسان، عمر این منطقه ۴۰۰ سال برآورد شده است. البته غار سهولان که جاذبه گردشگری روستا است، بیش از ۳۰ میلیون سال قدمت دارد.

نحوه دسترسی

برای سفر به روستای سهولان ابتدا باید به آذربایجان غربی و مهاباد سفر کنید. روستای سهولان در فاصله ۴۳ کیلومتری شرق مهاباد واقع شده است. وارد جاده مهاباد به بوکان (جاده برهان) شوید تا با عبور از تپه ماهورهای جاده برهان به روستای عیسی کندی برسید. در این روستا جاده به دو مسیر متفاوت تقسیم می‌شود. مسیر مستقیم شما را به بوکان می‌رساند و مسیر سمت راست به روستای سهولان و غار مشهور آن منتهی می‌شود.

سهولان؛ روستایی چشم‌نواز در مهاباد

مناسب‌ترین زمان سفر به روستای سهولان

فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از روستای سهولان است؛ به‌خصوص که می‌توانید شاهد خشک‌کردن میوه زیر نور خورشید توسط اهالی روستا باشید. با سردشدن هوا و بارش برف، گردشگر کمتری به این منطقه سفر می‌کند؛ گرچه این فصل نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید