عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تایید ۲۰ شرکت متقاضی واردات خودرو از سوی وزارت صمت، گفت: وعده واردات تعدادی خودرو در اسفند ماه جاری مطرح شده است و تعدادی از خودروهای وارداتی که ثبت سفارش آن برای کارخانجات داخلی انجام شده به سال آینده موکول می‌شود.

واردات خودرو از چه زمانی شروع می شود؟ + شرایط واردات خودرو
به گزارش سلام نو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تایید ۲۰ شرکت متقاضی واردات خودرو از سوی وزارت صمت، گفت: وعده واردات تعدادی خودرو در اسفند ماه جاری مطرح شده است و تعدادی از خودروهای وارداتی که ثبت سفارش آن برای کارخانجات داخلی انجام شده به سال آینده موکول می‌شود.

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان در خصوص اصلاحات انجام شده بر روی لایحه اسقاط خودرو، اظهار کرد: برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی کشنده و کامیون در صورت فقدان گواهی اسقاط، تبدیل ۱.۵ درصد از قیمت خودرو مندرج در لایحه به ۵ درصد و ابقای ۱.۵ درصد هزینه پرداختی بابت شماره‌گذاری خودروهای سواری و سنگین تولید داخل مقرر شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه کمیسیون با وزیر صمت نحوه تسهیلات‌دهی به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور تحقق قطعی اسقاط بر اساس این لایحه مقرر شد، افزود: این موضوع در حیطه اختیارات وزارت صمت است و از آنجایی که لایحه اسقاط دولت ضمیمه ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌شود، نحوه پرداخت تسهیلات در اصلاحیه آیین‌نامه قانون ساماندهی لحاظ خواهد شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سرانجام واردات خودرو افزود: بر اساس مذاکرات قبلی با وزیر صمت، وعده واردات تعدادی خودرو در اسفند ماه جاری مطرح شد و تعدادی از خودروهای وارداتی که ثبت سفارش آن برای کارخانجات داخلی انجام شده به سال آینده موکول می‌شود.

جدی با اشاره به تصویب اصلاحیه آیین‌نامه واردات در ابتدای آبان ماه جاری به عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا بر اساس این آیین‌نامه اشاره کرد و تصریح کرد: تاکنون درخواست واردات از سوی ۲۰۰ شرکت دریافت شده و از این میان حدود ۲۰ شرکت بر اساس شاخص‌های مجمع تشخیص و آیین‌نامه واردات مصوب هیات دولت، مورد تایید وزارت صمت قرار گرفته‌اند.

جدی در پایان در خصوص شرایط واردات خودرو توسط اشخاص حقوقی خاطرنشان کرد: اخذ نمایندگی از شرکت تولیدکننده خارجی و توانایی ارائه خدمات پس از فروش از جمله شرایطی است که واردکنندگان خودرو می‌بایست حائز آن باشند.

وی گفت: شرط اهلیت فنی و انتقال فناوری نیز از جمله شرایط پیشنهادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده که به ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو افزوده شد و در آیین‌نامه واردات نیز مورد پیش‌بینی قرار گرفته است./فارس

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن
  • عماد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    واقعا به وزیر صنعت باید تبریک گفت از مهر ماه 1400 هر دو ماه یک بار وعده واردات داد همه رو سرکار گذاشت تا رسوند به انتخابات مجلس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید