سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:سه مرد و یک زن که تحت پوشش دو شرکت فروش لیزینگی خودروهای سنگین، کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند. ‌

بازداشت کلاهبرداران فروش لیزینگی خودروهای سنگین

به گزارش سلام نو، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی امروز_ پنج‌شنبه دهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اوایل آبان ماه سال جاری، به دنبال اعلام شکایت ۲۰ نفر از شهروندان دایر بر کلاهبرداری توسط یک شرکت لیزینگی بررسی موضوع با دستور قضائی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مال باختگان اظهار کردند، برای خرید کامیون از طریق سایت دیوار با آگهی شرکت لیزینگی فروش اقساطی خودرو آشنا شدیم که پس از مراجعه به محل شرکت، مقرر شد با واریز پیش قسط اول تا سقف ۲۵ میلیارد ریال خودرو کامیون را تا یک ماه کاری تحویل دهند که پس از گذشت دو ماه متوجه شدیم شرکتی وجود ندارد و متصدیان آن متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسی محتویات پرونده و اطلاعات اولیه هویت اصلی سرکرده این باند چهار نفره را که با همکاری یک دیگر مرتکب کلاهبرداری شده بودند، شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره گیری از اقدامات پلیسی و علمی متوجه شدند متهمان با تأسیس یک شرکت لیزینگ دیگر در محدوده غرب تهران مشغول به کلاهبرداری از شهروندان به همین شیوه هستند.

سرهنگ گودرزی افزود: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری سرکرده باند صادر شد که کارآگاهان طی یک عملیات پلیسی اعضای اصلی این باند را که یک زن و سه مرد بودند بازداشت و به اداره چهاردهم انتقال دادند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه متهمان ضمن اعتراف صریح به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به تأسیس شرکت‌های لیزینگ فروش خودروهای سنگین اعتراف و اظهار داشتند بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال مرتکب کلاهبرداری شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با تجمیع پرونده‌های مشابه در این رابطه ۷۰ مال باخته شناسایی شده است گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر همدستان وی در اختیار این پلیس قرار گرفتند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید