رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: تفاوت قیمت خودروی خارجی در قبل و بعد از واردات به عوارض تعیین شده آن بر می‌گردد.

علت تفاوت قیمت خودروی خارجی قبل و بعد از واردات

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات خودرو را به عنوان ابزاری برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت در بازار داخلی مفید خواند و اظهار کرد: فرآیند واردات خودرو در سال‌های آینده تکرار خواهد شد و مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار است.

مصطفی طاهری با بیان این‌که برای بررسی وضعیت خودروسازی داخلی باید سه موضوع را رصد کرد گفت: کیفیت و تنوع آن و امنیت خودرو و مصرف خودرو سه مولفه برای رصد میزان پیشرفت خودروهای تولید داخلی است.

وی ادامه داد: فرآیند طی شده از گذشته تاکنون نشان می‌دهد که ما در عرصه خودرو مسیر رو به جلویی را طی کرده‌ایم هرچند که این وضعیت را نمی‌پسندیم و جا برای کار زیاد دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیین‌نامه واردات خودرو دارای چند پارامتر است، تصریح کرد: باید افرادی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند که خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن را هم بتوانند تضمین کند لذا باید افرادی به عنوان متقاضیان واردات خودرو انتخاب شوند که پاسخگوی خدمات‌رسانی هم باشند.

وی ادامه داد: واردات خودرو ابزاری برای رقابت در بین خودروسازان و افزایش تلاش در بین آنهاست که می‌تواند در کاهش قیمت هم مفید باشد.

طاهری درباره علت تفاوت قیمت بین خودروی خارجی قبل و بعد از واردات اظهار کرد: طبق قانون برای واردات خودرو باید عوارض آن هم به میزان مصرف‌های مختلف آن گرفته شود در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی خارجی تقاضا زیاد و به تبع آن قیمت هم بالا است. لذا تفاوت قیمت خودروی خارجی در قبل و بعد از واردات به عوارض تعیین شده آن بر می‌گردد.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فرآیند واردات خودروها در سال‌های آینده تکرار شده و این مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار خودرو است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید