مهدی طارمی، ستاره ایران در دو بازی ابتدایی هم مقابل آمریکا فروغ سابق را نداشت و نتوانست مانند بازی با انگلیس و ولز موثر کار کند.

علت عملکرد ضعیف طارمی در بازی ایران مقابل آمریکا چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، پرونده حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر با شکست مقابل آمریکا بسته شد و تیم ملی باز هم در شکستن طلسم صعود به مرحله حذفی ناکام ماند. ایران در بازی با آمریکا عملکرد دور از انتظاری داشت و نتوانست بازی درخشان مقابل ولز را تکرار کند. شاگردان کی‌روش در نیمه اول این مسابقه حتی یک بار هم به سمت دروازه آمریکا نشدند و با امیدگل صفر به رختکن رفتند که یکی از ضعیف‌ترین آمارهای جام جهانی به حساب می‌آید. آن‌ها در نیمه دوم هم با وجود داشتن مالکیت توپ به جز چند صحنه فرصت خاصی ایجاد نکردند و شاید اگر بازی ادامه داشت هم موفق به گلزنی نمی‌شدند.

مهدی طارمی، ستاره ایران در دو بازی ابتدایی هم مقابل آمریکا فروغ سابق را نداشت و نتوانست مانند بازی با انگلیس و ولز موثر کار کند. مهاجم تیم پورتو جدی‌ترین موقعیت ایران مقابل آمریکا را هم در آخرین دقایق بازی از دست داد و همه را به یاد بازی با پرتغال انداخت. ضربه‌ای که تنها شوت طارمی در این مسابقه بود و او با نمره 6.4 زمین را ترک کرد. این درحالی است که او مقابل ولز و انگلیس به ترتیب نمرات 8.5 و 8.6 را گرفته بود و عملکرد درخشانی در این دو مسابقه داشت.

طارمی که در دو بازی ابتدایی ایران 9 موقعیت گلزنی برای دیگر بازیکنان ایجاد کرده بود مقابل آمریکا حتی یک موقعیت هم ایجاد نکردن و یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بود. او در طول نود دقیقه بازی مقبال آمریکا 56 لمس توپ داشت که در بین بازیکنانی که کامل در زمین حضور داشتند کمترین تعداد بود. شماره 9 ایران در این بازی دو بار اقدام به دریبل کرد که هر دو ناموفق بود و با دو بار لو دادن توپ و یک آفساید شب ناموفقی را سپری کرد.

گلزن اول باشگاه پورتو در 12 نبرد زمینی شرکت کرد که فقط 4 مورد را پیروز شد و از 5 نبرد هوایی‌اش فقط در دو مورد موفق بود. طارمی سه بار هم مرتکب خطا شد که برای یک مهاجم آمار خوبی نیست. تنها آمار مثبت طارمی در این بازی سه تکل موفق بود که بالاترین تعداد بین بازیکنان حاضر در زمین به حساب می‌آید.

یکی از عوامل اصلی در مورد عملکرد نه‌چندان خوب طارمی در این بازی این است که آمریکایی‌ها به خوبی او را آنالیز کرده بودند و اجازه ندادند او عملکرد بازی‌های قبلی را تکرار کند اما به نظر می‌رسید خود طارمی هم در این بازی شادابی و آمادگی بازی‌های قبلی را ندارد. موضوعی که با توجه به برنامه مسابقات دور گروهی و فاصله کم بازی‌ها قابل پیش‌بینی بود. مهاجم شماره 9 تیم ملی در 30 سالگی به سر می‌برد و در ماه‌های اخیر دقایق زیادی در مسابقات پرفشار لیگ پورتو و لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و بدون استراحت وارد جام جهانی شده است. او در دو بازی ابتدایی تیم ملی هم به طور کامل به میدان رفت و با احتساب وقت‌های اضافه بیش از 200 دقیقه در زمین حضور داشته که در این مدت کم عدد بسیار بالایی است.

شاید اگر جام جهانی به مانند گذشته در تابستان برگزار می‌شد و طارمی پیش از شروع تورنمنت فرصت کافی برای استراحت را داشت شرایط طور دیگری رقم می‌خورد. البته طارمی در مجموع عملکرد بسیار خوبی در جام جهانی 2022 داشت و همین حالا هم در چند آیتم مانند موقعیت‌سازی در میان برترین‌ها قرار دارد. او هم‌چنین با دبل مقابل انگلیس به بهترین گلزن ایران در تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید