یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان آذربایجان غربی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان چمن متحرک چملی می‌باشد.

چمن متحرک چملی؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

سلام نو - سزویس گردشگری: چمن متحرک چملی که با نام چملی گول نیز شناخته می‌شود، در ۱۵ کیلومتری تکاب، در مسیر تکاب به یولقون‌آغاج قرار دارد و یکی از جالب‌ترین جاذبه های گردشگری تکاب است. این مکان با ۸۰ متر مربع وسعت، به‌صورت جزیره‌ای روی دریاچه‌ای کوچک واقع شده است که با وزش باد به جهات مختلف مسیر خود را تغییر می‌دهد و حرکت می‌کند. دریاچه نیز مساحتی بالغ بر یک هکتار دارد که در دل دره‌ای عمیق جای گرفته است و اطراف آن چمنزارها و نیزارهای بلندی روییده‌اند.

مناسب‌ترین زمان بازدید از چمن متحرک چملی

بهترین زمان بازدید از چمن متحرک چملی فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل آب و هوای خوب منتظر شماست و از دیدن سرسبزی این منطقه به وجد می آیید. بسیاری از ساکنین شهرهای آذربایجان غربی، زنجان و کردستان در فصل بهار و ایام نوروز به دیدن این جاذبه می آیند. در صورتی که می خواهید زمانی به دیدن چمن متحرک چملی بروید که خلوت است و بازدیدکننده زیادی در آنجا وجود ندارد فصل پاییز و زمستان بهترین زمان است. البته اگر سرمای هوا شما را اذیت نمی کند و خیلی تمایلی به دیدن سرسبزی منطقه ندارید.

چمن متحرک چملی؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

مسیرهای دسترسی به چمن متحرک چملی

چمن متحرک چملی در استان اذربایجان غربی، ۱۵ کیلومتری شهر تکاب، در نزدیکی روستای بدرلو قرار گرفته است. در صورتی که با اتوبوس گردشگری یا ماشین شخصی به دیدن این جاذبه می روید باید از شهر محل اقامتتان تا استان اذربایجان غربی بروید و از آنجا به بعد می‌توانید یکی از دو مسیر ی که در ادامه معرفی میکنیم را انتخاب کنید.

اگر هم می خواهید با هواپیما به دیدن این جاذبه بروید باید هنگام خرید بلیط هواپیما، مقصد خود را فرودگاه ارومیه انتخاب کنید و از آنجا به شهر تکاب بروید و از مسیرهای زیر چمن متحرک چملی برسید.

چمن متحرک چملی؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

• مسیر اول: ابتدا وارد جاده تکاب_بدرلو شوید. از روستای «یلقون آغاج سراغ» که عبور کردید،‌ مسیر دسترسی به چمن متحرک چملی را از مردم محلی جویا شوید.

• مسیر دوم: به جاده همپا_بدرلو بروید. قبل از آن که به روستای «قوشه لاغ» برسید، وارد جاده میانبر قوشه باغ_بدرلو شوید. بعد از مدت زمانی که در این جاده حرکت کردید به روستایی به نام «ویر» می رسید. از ساکنین روستا کمک بگیرید تا مسیر دسترسی به این جاذبه را به شما نشان دهند. از این روستا تا چمن متحرک چملی حدود ۱ کیلومتر راه است.

زمین های اطراف این جاذبه معمولا لجن‌زار و نیزار است و نمی توانید خیلی نزدیک آن شوید. بهترین مسیر برای رسیدن به آن از سمت شرقی دریاچه است. در این سمت راه باریکی وجود دارد که شما را به نزدیکی دریاچه می رساند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید