آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان کوه زندان سلیمان است.

از کوه زندان سلیمان چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: آیا به گردشگری وحشت علاقه دارید؟ آیا می‌دانستید که یکی از مخوف‌ترین زندان‌های دنیا در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر تکاب قرار گرفته است؟ زندان سلیمان، مکانی است که سلیمان نبی، دیوهای نافرمان را در آن زندانی می‌کرده است؛ دیوهایی که کماکان، صدای فریادهای گوش‌خراش آن‌ها از دهانه کوه به گوش می‌رسد و دود نفس‌هایشان از سیاهچاله داخل کوه بیرون می‌زند. برای آشنایی بیشتر با این مکان طبیعی و تاریخی که یکی از دیدنیهای آذربایجان غربی به شمار می‌آید،

از کوه زندان سلیمان چه می‌دانید؟

تاریخچه و وجه تسمیه‌

بنابر گفته‌ها و مکتوبات برخی مورخان، این مکان وهم‌انگیز در هزاره‌ی اول پیش از میلاد مسیح (ع)، زندان حضرت سلیمان نبی (ع) بوده و در دوره‌ی مانایی‌ها (۸۳۰ تا ۶۶۰ میلادی) نیز به عنوان عبادتگاه مقدسی کاربرد داشته است.

از کوه زندان سلیمان چه می‌دانید؟

مسیر دسترسی زندان سلیمان

برای دسترسی به زندان سلیمان باید به استان آذربایجان غربی بروید. سپس از جاده بیجاب به تکاب، وارد جاده دندی شوید. پس از عبور از تخت سلیمان، سه کیلومتر به‌سمت غرب حرکت کنید تا به کوه اسرارآمیز زندان دیو یا زندان سلیمان برسید. یک مسیر دسترسی دیگر به این مکان هولناک وجود دارد که کمی خطرناک است. مسیر جاده زنجان -‌ دندی، مسیری پرپیچ و خم و دو طرفه است که با وجود خطر، امکان تماشای چشم‌انداز معدن سرب و روی انگوران و مناطق حفاظت شده انگوران را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس کوه زندان سلیمان: آذربایجان غربی، جاده بیجاب به تکاب، جاده دندی، سه کیلومتری تخت سلیمان

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید