ماکو یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل آذربایجان غربی جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار قلعه جوق می‌باشد.

قلعه جوق؛ آبشاری چشم‌نواز در ماکو

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار قلعه جوق در فاصله پنج کیلومتری جنوب غرب ماکو، در حاشیه روستای قلعه جوق و در میان کوه‌های این منطقه قرار دارد و از جاهای دیدنی ماکو به شمار می‌آید. ارتفاع آبشار نزدیک به هشتاد متر است و مقدار آب آن زیاد نیست؛ اما شکل قرارگیری‌اش به آن زیبایی خاصی بخشیده است. همچنین با طبیعتی بکر و دست‌نخورده، فضای پیرامون آبشار نیز لطف و صفای خود را دارد.

قلعه جوق؛ آبشاری چشم‌نواز در ماکو

ویژگی‌ها

رودخانه زنگمار یکی از مهم ترین رودخانه های ماکوست که تاثیر بسزایی در شکل گیری اقلیم این منطقه دارد و از کوه های مرزی ایران و ترکیه یعنی آرارات سرچشمه می گیرد. این دو رودخانه در نزدیکی روستای قلعه جوق به یکدیگر می پیوندند. آبشار زیبای قلعه جوق که در ارتفاعات بلند و بکر قلعه جوق متولد می شود بر اثر حرکت رودخانه زنگمار در این ارتفاعات پدید آمده است. این آبشار چیزی قریب به هشتاد متر ارتفاع دارد و اگرچه در تمام فصول سال آنچنان پرآب نیست اما به دلیل داشتن طبیعتی بکر و چشم نواز و ارتفاع زیاد منظره هیجان انگیزی را بوجود آورده است. آب رودخانه پس از سقوط از بلندی صخره و ایحاد آبشار قلعه جوق به مسیر خود ادامه داده و همراه با رودخانه قره سو به سمت شهر ماکو حرکت می کند.

قلعه جوق؛ آبشاری چشم‌نواز در ماکو

زنگمار پس از طی کردن مسیری نسبتا طولانی ماکو را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده و در نهایت به رودخانه ارس بپیوندد. حضور درختچه ها و بوته ها در پایین دست این آبشار زیبا و سنگی نیز بر زیبایی و چشم نوازی محیط اطراف آبشار افزوده است. مسیر دسترسی به آبشار نیز سرسبز و با طراوت است. فصل بهار پرآب ترین روزهای آبشار زیبای قلعه جوق است و طبیعت اطراف آن نیز بسیار زیبا و باطراوت است. در نزدیکی این آبشار می توانید سری به سایر جاذبه های طبیعی ماکو همانند دره باغی بزنید و از طبیعت بکر و چشمگیر ان نهایت استفاده را ببرید. ماکو پر از جاذبه های تاریهی متعددد نیز هست که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید