یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان آذربایجان غربی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان حمام تاریخی پورناک می‌باشد که در دل ماکو قرار دارد.

از حمام تاریخی پورناک چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: حمام تاریخی پورناک در روستای پورناک، از روستاهای قدیمی شهرستان پلدشت و از کهن‌ترین و آبادترین روستاهای منطقه آزاد ماکو قرار دارد. با قدمتی که به دوره قاجار بازمی‌گردد، این حمام ۲۰۰ سال عمر دارد و از مقاصد گردشگری تاریخی و جاهای دیدنی ماکو به‌ شمار می‌رود. ابعاد بزرگ بنا نشان‌دهنده آن است که این حمام در دوران خود، پررونق بوده و مشتریان زیادی داشته است. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱، با شماره ثبت ۶۲۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

از حمام تاریخی پورناک چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی

حمام تاریخی پورناک در پانزده کیلومتری پلدشت، بخش مرکزی، روستای پورناک واقع شده است. این روستا در مسیر پلدشت به مرگنلر در اطراف رودخانه دایمی زنگمار قرار دارد.

از حمام تاریخی پورناک چه می‌دانید؟

جاذبه های گردشگری منطقه

پلدشت به دلیل همسایگی با جمهوری خودمختار نخجوان، سواحل زیبای ارس، گمرک و پایانه صنم بولاغی، داشتن آثاری زیبا چون کمپ و سد ارس، تالاب زیبای عرب‌ گولی، گوردخمه و ایوان اورارتویی شیدی، سد تاریخی پناه‌ کندی، پل صفوی سینیخ قارقولوق بر روی ارس، حمام پورناک و آب معدنی ترشاب و صنایع دستی حصیر و جیغ ‌بافی عشق ‌آباد مقصد مناسبی برای گردشگران است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید