شرکت نغمه تورنگ طلایی تولید کننده و عرضه کننده ی جوجه یک روزه محلی به اقصی نقاط ایران می باشد که این شرکت ۴ روز در هفته جوجه های یک روزه درجه یک تولیدی خود را که بیشتر از سویه و نژاد گلپایگانی (جوجه یک روزه بومی گلپایگانی) می باشند فروش جوجه گوشتی راس را از تعداد حداقل۳۰۰ قطعه به بالا به وسیله ی ماشین های حمل مخصوص و همچنین سرویس های ویژه ترمینال حمل می نماید .

نغمه تورنگ طلایی از پرورش مرغ تخمگذار و بوقلمون و بلدرچین می گوید

برای ایجاد هر کسب و کار در ابتدا نیازمند جایگاه مناسب و ادوات و تجهیزات مناسب می باشیم اصولا پرورش مرغ تخمگذار همانند پرورش سایر طیور نیازمند جایگاه مناسبی می باشد که این جایگاه می بایست محیطی ۴ دیواری و مسقف همانند یک سوله یا سالن یا اتاقی باشد که به ازای هر متر مربع ۱۰ قطعه مرغ تخمگذار قابلیت پرورش است .

پرورش مرغ تخمگذار به دو صورت انجام می پذیرد :

۱) پرورش مرغ تخمگذار کف بستر

۲) پرورش مرغ تخمگذار داخل قفس

هر دو روش پرورش بالا روش های مناسبی به جهت پرورش مرغ تخمگذار می باشد که البته می توان گفت که پرورش مرغ تخمگذار داخل قفس ایده آل تر می باشد چرا که در این روش رسیدگی به مرغ ها ساده تر و در عین حال تخم مرغ ها سالم تر و تمیزتر و بیماری و عارضه در مرغ ها کمتر خواهد بود .

بلدرچین مولد تخمگذار

فروش بلدرچین مولد تخمگذار به خاطر خواص تخم آن معروف است. بلدرچین‌ها پرندگانی آرام و بی سروصدا هستند و می‌توانید به راحتی و با هزینه‌ای بسیار کم از آن‌ها نگهداری کنید. این پرنده همچنین نیاز به فضای بسیار کمی برای نگهداری دارد. شما با فروش تخم بلدرچین یا جوجه کشی آن‌ها به سود خوبی دست خواهید یافت. اگرچه تخم بلدرچین بسیار کوچک است، اما به عنوان یک غذای لذیذ قیمت بالایی دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ تخمگذار :

برای پرورش مرغ تخمگذار پس از تهیه ی سالن بنا به متراژ و فضای داخل سالن به تجهیزاتی از قبیل موارد زیر دارید :

هواکش :

به جهت تهویه هوای داخل سالن برای خروج گاز آمونیاک و گرد و خاک و خرده پر معلق حاصل از مرغ های تخمگذار داخل سالن های پرورشی الزامی است که تعداد و نوع آن بستگی به تعداد و متراژ سالن متغیر می باشد .

سیستم گرمایشی یا سرمایشی :

مرغ تخمگذار در رنج دمایی ۲۰ الی ۳۰ درجه ی سانتی گراد تخمگذاری میکنند و به منظور تنظیم دمای سالن های پرورش مرغ تخمگذار سیستم گرمایشی یا سرمایشی بنا به متراژ سالن و نوع آب و هوای منطقه متفاوت است .

بوقلمون بیوتی

فروش جوجه بوقلمون بیوتی از جمله پرندگان نسبتا اهلی می باشد که قابلیت پرواز کردن زیاد نداشته و دارای انواع مختلف می باشد. تاریخچه اصلی بوقلمون به کشور کانادا بر می گردد بوقلمون  جزء پرندگان بومی کشور آمریکا به شمار می رود.بوقلمون را به عنوان های مختلف به جهت پرورش نگهداری می نمایند که برخی از پرورش دهندگان بوقلمون را به جهت تخمگذاری نگهداری کرده وبرخی نیز از بوقلمون استفاده تجاری به جهت تولید گوشت وپرورای استفاده می نمایند بوقلمون بیوتی یکی از نژادهای بوقلمون گوشتی با وزن گیری بسیار بالا وضریب تبدیل بسیار ایده آل محسوب می گردد.

روش مقایسه بوقلمون نر از بوقلمون ماده:

بوقلمون های نر در سن بلوغ در زمان جفت گیری پرهای خود را همچون طاووس بازکرده و صدای خاصی را از خود در آورده تا بوقلمون های ماده به سمت آن جذب شوند. از دیگر نشانه های بوقلمون نر بیوتی دارا بودن یال و ریشی آبی رنگ می باشد که یکی از نشانه ها و روش های تفکیک بوقلمون نر از بوقلمون ماده می باشد.

نغمه تورنگ طلایی از پرورش مرغ تخمگذار و بوقلمون و بلدرچین می گوید

تولید جوجه یک روزه گلپایگانی شرکت نغمه تورنگ طلایی :

شرکت نغمه تورنگ طلایی تولید کننده و عرضه کننده ی جوجه یک روزه محلی به اقصی نقاط ایران می باشد که این شرکت ۴ روز در هفته جوجه های یک روزه درجه یک تولیدی خود را که بیشتر از سویه و نژاد گلپایگانی (جوجه یک روزه بومی گلپایگانی) می باشند فروش جوجه گوشتی راس را از تعداد حداقل۳۰۰ قطعه به بالا به وسیله ی ماشین های حمل مخصوص و همچنین سرویس های ویژه ترمینال حمل می نماید .

مزایا جوجه یکروزه بومی گلپایگانی :

- جوجه یک روزه گلپایگانی از لحاظ میزان مقاومت نسبت به سایر نژادهای جوجه یک روزه محلی مقاومت بسیار بالاتری داشته و نسبت به بیماری ها و امراض به راحتی درگیر بیماری نخواهد شد .

- طیف رنگی فروش نیمچه مرغ گلپایگان بسیار بالا و زیبا است و نسبت به سایر نژادهای جوجه یک روزه محلی ظاهری بسیار زیبا دارد .

- جوجه یک روزه مرغ محلی گلپایگانی از سن ۶ ماهگی شروع به تخمگذاری کرده و سالیانه حدودا ۲۲۰ الی ۲۳۰ عدد تخم می گذارند و راندمان تولید تخمگذاری ۷۰ درصدی دارد که این راندمان تولید نسبت به قیمت تخم مرغ محلی حاشیه سود بسیار مناسبی را برای پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گلپایگانی دارد که این امر سبب می شود که تولید کنندگان تخم مرغ محلی حاشیه سود چشم گیری داشته باشند .

نغمه تورنگ طلایی از پرورش مرغ تخمگذار و بوقلمون و بلدرچین می گوید

 بستر کف سالن پرورش مرغ تخمگذار :

برای پرورش مرغ تخمگذار کف بستر وجود پوشال به ازای هرمتر مربع ۴ کیلوگرم الزامی است که این پوشال هم عایق حرارتی از کف سالن به جهت عدم انتقال سرما یا گرما به بدن مرغ های تخمگذار می باشد و همین که جاذب آب حاصل از ادرار و مدفوع پرنده ها و آب سر رفته از داخل ظروف آبخوری می باشد.

قفس مرغ تخمگذار :

در بسیاری از سالن های مرغ تخمگذار به جهت رسیدگی بالاتر و سالم ماندن تخم مرغ ها و کمتر شدن عارضه و بیماری از قفس های مرغ تخمگذار به صورت طبقاتی ۳ الی ۴ طبقه استفاده می شود این قفس ها جنس آهن و گالبانیزه دارند و رعایت نظافت داخل قفس ها بیشتر است .

انواع مرغ تخمگذار:

۱- مرغ تخمگذار صنعتی

۲- مرغ تخمگذار محلی

همانطور که در بالا ذکر شد دو نوع مرغ تخمگذار به جهت پرورش و تولید وجود دارد که عبارت است از مرغ تخمگذار بومی یا محلی و مرغ تخمگذار صنعتی که هریک از انواع این مرغ ها خود دارای انواع متفاومت می باشد .

تفاوت عمده بین مرغ تخمگذار محلی و مرغ تخمگذار صنعتی در نوع تخم مرغ و میزان و راندمان تولید و همچنین تعداد و نوع دان مصرفی و حتی قیمت تخم مرغ های آن می باشد .

خرید نیمچه بهتر است یا جوجه مرغ تخمگذار ؟

اصولا در پرورش مرغ تخمگذار چندین مسئله از جمله : دان مصرفی ، برنامه نوردهی ، شرایط نگهداری و واکسیناسیون از جمله فاکتورهای بسیار مهم است .

مرغ تخمگذار از چه سنی به تخم می آید ؟

 مرغ تخمگذار از سن ۵ الی ۶ ماهگی به سن بلوغ به جهت تخمگذاری می رسد اصولا خرید مرغ بالغ به جهت تامین گله ی تخمگذار کاری بسیار اشتباه است چرا که مرغ قبل از زمان تخمگذاری نیازمند برنامه نوری مناسب است و همچنین مرغ بالغ تخمگذار با توجه به اینکه خوشه ی تخمدان در بدن آن کامل تشکیل شده است در حین حمل و نقل مرغ بالغ ، این خوشه ی تخمدان در اثر استرس و ضربات حمل و نقل پاره شده و مرغ مدت زمان طولانی آسیب دیده و از تخم می رود و تا دوباره بخواهد به حالت قبل باز گردد و آسیب دیدگی تخمدان آن برطرف شود مدت زمان طولانی باید سپری گردد .

پرورش جوجه یک روزه تخمگذار هم دردسرهای خاص خود را دارد و متاسفانه بیشترین میزان تلفات نیز در سنین جوجگی بخصوص در دو هفته ی اول تولد جوجه می باشد اما با خرید جوجه یک روزه میتوان برنامه دقیق تری برای واکسیناسیون و تحریک نوری و همچنین تغذیه جوجه ها در نظر گرفت .

خرید نیمچه مرغ تخمگذار (پولت مرغ تخمگذار) تا حد زیادی به سود پرورش دهندگان مرغ تخمگذار است چرا که در شرایطی که مرغ کاملا واکسیناسیون شده باشد پرورش ساده تر بوده و مقرون به صرفه تر می باشد و همچنین بازدهی آن زودتر است البته به شرطی که نیمچه مرغ تخمگذار را از شرکت معتبری همچون شرکت نغمه تورنگ طلایی تهیه کنیم که کلیه ی واکسیناسیون و برنامه ی نوری را به درستی رعایت کرده باشد .

قیمت مرغ تخمگذار و نحوه ی خرید مرغ تخمگذار:

شرکت نغمه تورنگ طلایی تولید کننده و عرضه کننده کلیه نژاد های مرغ تخمگذار بومی و مرغ تخمگذار صنعتی می باشد این شرکت با دارا بودن کادری مجرب و متخصص در امر دامپروری و کارشناسان پرورش طیور و دامپزشکان خود شما را در طول دوران پرورش به صورت آنلاین مشاوره و راهنمایی می نمایند .

حال جهت کسب اطلاعات بیشتر از بابت خرید و قیمت هر یک از انواع مرغ تخمگذار هر چه سریع تر با ما تماس بگیرید .

معرفی جوجه گوشتی یک روزه راس :

جوجه یک روزه ی گوشتی نژاد راس توسط یک شرکتی که در سال ۱۹۲۰ در انگلستان تاسیس شده است به نام شرکت آویاژن در ابتدا در سال ۱۹۷۸ با برند راس ۷۰۸ به بازار معرفی شد و پس از آن راس ۲۰۸ و ۳۰۸ توسط این شرکت اصلاح نژاد گردید و به بازار معرفی شده است و پس از آن سویه های مختلف این نژاد ، از جوجه یک روزه گوشتی راس ۳۰۸ در ابتدای دهه ی ۱۳۷۰ به طور گسترده ای وارد بازار ایران گردیده شد و از آن پس به علت ضریب تبدیل ۷/۱ این نژاد از جوجه یک روزه گوشتی مورد پسند بسیاری از پرورش دهندگان جوجه گوشتی در ایران قرار گرفت .

جوجه گوشتی را س ۳۰۸ به علت سازگاری بالا با آب و هوای نقاط مختلف در کشور ایران توسط اکثریت پرورش دهندگان جوجه یک روزه گوشتی پرورش داده می شود .

وزن جوجه یک روزه گوشتی نژاد راس حدودا ۵۵ گرم بوده و در طول ۴۲ روز که بهترین زمان به جهت کشتا ر این نژاد از مرغ گوشتی می باشد وزنی حدود ۸۰۰/۲گرم و در سن ۵۵ روزگی به وزنی برابر با ۸۰۰/۳ گرم خواهد رسید.

مصرف دان حدودی این نژاد از جوجه یکروزه گوشتی ( نژاد راس ۳۰۸ ) حدودا ۴۵۰۰ گرم در طول ۴۲ روز در طول یک دوره پرورش می باشد .

تغذیه جوجه شترمرغ گردن آبی یک ماهه

در پرورش جوجه شترمرغ گردن آبی یک ماهه یکی از مهمترین مسائل تغذیه و نوع دان مصرفی جوجه شترمرغ گردن آبی است زیرا که جوجه شترمرغ جزء طیور همه چیز خوار محسوب می شود در حالی که سیستم گوارش بسیار ضعیفی دارد و با خوردن اجسام بزرگتر از سه بند انگشت که قابل هضم و جذب نباشد سبب ایجاد انسداد در بخش سکم (یعنی بخش ابتدایی روده) روده شده پس از انسداد روده با توجه به اینکه جوجه شترمرغ گردن آبی دیگر توان هضم و جذب ندارد به مرور زمان ضعیف و از پای خواهد درآمد پس در نتیجه در پرورش جوجه شترمرغ گردن آبی می بایست به نوع تغذیه و دان مصرفی توجه بسیار کرد.

قیمت جوجه شترمرغ گردن آبی کانادائی یک ماهه و نحوه ی خرید

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و نحوه ی فروش با کارشناسان مجرب و دامپزشکان ما تماس حاصل نمایید تا از مشاوره های صفر تا ۱۰۰ آنها بهره مند شوند هم اکنون با ما تماس حاصل فرمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید