۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 55403173

در این مطلب به معرفی روستای کوشکک جاده چالوس و شرح جاذبه های گردشگری موجود در محدوده این روستا می پردازیم.

روستای هرین جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا پس از رسیدن به مقصد باز هم به مسیر ادامه می دهید؟ اگر مسیر همان مقصد باشد چطور؟ اگر مسیری وجود داشته باشد که از مقصد جذاب تر باشد چه؟ بله، در مورد جاده چالوس حرف می زنیم. جاده ای که مهم نیست در آنسوی آن چه چیزی منتظر ماست. چون هرچه که باشد به گرد پای زیبایی های خود این جاده نمی رسد. محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال، زیباترین جاده ایران و یکی از چهار جاده زیبای دنیا. با میزان معتنابهی از رودخانه و آبشار و جنگل و کوه و دریاچه. با روستاهایی که هر یک بهشتی را در درون خود بنیان نهاده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از این روستاها یعنی روستای کوشکک جاده چالوس و شرح جاذبه های گردشگری موجود در این روستا بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای کوشکک جاده چالوس کجاست؟

روستای کوشکک جاده چالوس یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. منطقه آسارا منطقه ای با بافت روستایی در حد فاصل دو استان البرز و مازندران است که مجموعا از سه دهستان و پنجاه و شش روستا تشکیل شده است. این سه دهستان عبارتند از دهستان های نسا، آدران و آسارا. دهستان نسا کوچک ترین دهستان منطقه آسارا می باشد و هفده روستا را در درون خود جای داده است. روستای کوشکک جاده چالوس نیز یکی از این هفده روستا می باشد. موقعیت این روستا پیش از تونل معروف کندوان و در دامنه کوه گرز نو واقع شده است. روستای کوشکک در کیلومتر شصت و سوم جاده چالوس بر فراز تپه ای به همین نام قرار گرفته است.

روستای کوشکک جاده چالوس از سمت شرق به پیست اسکی دیزین و کوه های ولایترود و وارنگرود، از سمت غرب به روستای طالقان و کوه های یخچال و سیب چال، از سمت شمال به روستاهای آزادبر و سیاه بیشه و کوه کندوان، و از سمت جنوب به کوه کرچان و روستای نسا منتهی می شود.

طبیعت روستای کوشکک جاده چالوس

روستای کوشکک جاده چالوس روستای چشمه هاست. این روستا یکی از پرآب ترین روستاهای کل ایران است و شهرت خود را نیز بیشتر از همین ناحیه دارد. البته معادن سنگ آهک این روستا و کوره های آهک پزی آن نیز معروف می باشد. بنابراین کوشکک نه تنها از لحاظ زیبایی های طبیعی بلکه از نظر منابع طبیعی نیز روستایی غنی محسوب می شود. این روستا همچنین در نزدیکی چندین کوه بزرگ نیز قرار گرفته است که کوه های هزاربند، کرچان، کندوان، ولایترود و سیب چال از جمله این کوه ها هستند. روستای کوشکک در ارتفاع حدود دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد و ارتفاعات آن می تواند هر کوهنوردی را به صعود از آنها وسوسه کند. در ادامه به معرفی شماری از جاذبه های طبیعی این روستا می پردازیم.

روستای هرین جاده چالوس

ویلایی در روستای کوشکک

جاذبه ها و جاهای دیدنی

روستای کوشکک جاده چالوس پیش از هر چیز با چشمه های خود شناخته می شود. چشمه پرآب و معروف کف آب بزرگترین این چشمه ها و سرچشمه سایر چشمه های روستا است. در نزدیکی چشمه کف آب یک آبشار بزرگ نیز واقع شده است که از جمله محبوب ترین جاذبه های گردشگری روستای کوشکک به شمار می رود. این روستا علاوه بر کف آب چهار چشمه بزرگ دیگر نیز دارد که عبارتند از: چشمه سنه چشمه واقع در دامنه کوه بندسر، چشمه سیاه چشمه واقع در بالای روستا، چشمه زرد چشمه بزرگ واقع در بالای روستا و چشمه زرد چشمه کوچک واقع در کنار روستا.

بنابراین در روستای زیبای کوشکک به هر سو که رو بگردانید یک چشمه پرآب و جوشان خواهید یافت. خنکای محدوده اطراف این چشمه ها در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به دور آنها گرد می آورد. روستای کوشکک همچنین با ارتفاع دو هزار متری ای که از سطح دریا دارد در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و ارتفاعات این روستا یکی از مامن های محبوب علاقه مندان به ورزش آرامش بخش کوهنوردی است.

روستای هرین جاده چالوس

روستای کوشکک

بهترین زمان سفر به این روستا

قرارگیری در منطقه ای کوهستانی و سردسیر باعث شده است تا روستای ییلاقی کوشکک از زمستان های بسیار پربرف و سردی برخوردار باشد. باید گفت که بسیاری از اهالی خود روستا نیز در فصل زمستان آبادی خود را ترک می کنند و راهی مناطق گرم تری می شوند. بنابراین این روستا در فصل زمستان تقریبا خالی از سکنه است و مسیر دسترسی به آن نیز به شدت صعب العبور می باشد. روستای کوشکک حتی در ماه های آذر و آبان نیز آب و هوای نسبتا سردی دارد.

اما در عوض تابستان روستای کوشکک یکی از بهشتی ترین ییلاقات جاده چالوس را دارد. این روستا با قرارگیری در ارتفاع دو هزار متری در بسیاری از روزهای سال پوشیده در مه غلیظ کوهستانی است و فضای وهم انگیز و رویایی آن چیزی نیست که هرگز از ذهن گردشگران بیرون برود. و مهم تر از همه: چشمه های بهشتی روستا. چشمه هایی که آبتنی و تفرج در محدوده آنها لذتی است که تنها در کوشکک می توان به آن دست یافت. سفر به این روستا در فصل تابستان تجربه ای خواهد بود که لذت آن تا پایان عمر از یاد نخواهد رفت.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید