بوکان یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل آذربایجان غربی جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر غار دوکچی می‌باشد.

دوکچیغ بی‌نظیرترین غار بوکان

سلام نو - سرویس گردشگری: غار دوکچی در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بوکان واقع شده است و در ارتفاع ۱۷۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. انواع چکنده، آبشار سنگ و چکیده ستون را در غار دوکچی می‌توان مشاهده کرد. از ویژگی‌های بارز و قابل توجه این غار شگفت‌انگیز وجود دو چکیده‌ عظیم و غول‌پیکر به بلندای ۱۲ متر و قطری بالغ بر ۶ متر است که مانند سربازها و محافظان غار به نظر می‌رسند. کف غار نیز با مرجان‌های آهکی پوشیده شده است. دوکچی از مقاصد گردشگری و دیدنی های بوکان است و برای پیمایش آن به ابزار مناسب غارنوردی نیاز دارید.

دوکچیغ بی‌نظیرترین غار بوکان

ویژگی‌ها

دیواره های غارسنگ، ستون های بلند در کنار آبشار سنگ این غار و انواع اشکال آهکی که چندین میلیون سال قدمت دارند از زیباترین جلوه های طبیعت در غار دوکچی است. در این غار دو ستون چکیده بلند بالا به چشم می خورد که هر کدام ۱۲ متر طول دارند. این چکیده های بلند بالا بسیار قطور بوده و قطر هر کدام برابر با شش متر است. اغلب از این دو ستون به عنوان نگهبان های غار یاد می شود. کف غار نیز با مرجان هایی آهکی پوشیده شده است. پس از عبور از تالار اول وارد تالار دوم می شوید که بسیار زیبا و منحصربفرد است. در این تالارها حوضچه هایی کوچک مملو از آب به چشم می خورد که مملو از املاح معدنی و آهک است. هر یک از تالارها شاخه های فرعی بسیاری دارند. این غار توسط غارنوردان بوکانی و با پرس و جو از افراد محلی کشف شده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید