آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان منطقه شکار ممنوع سه کانیان می‌باشد که در دل بوکان قرار گرفته است.

آیا به منطقه شکار ممنوع سه کانیان سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: منطقه شکار ممنوع سه کانیان در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی بوکان، در محور بوکان به میاندوآب قرار دارد و شامل پنج روستا با نام‌های سه‌کانیان، کانی علی گرده، کانی سور، ارمنی بلاغی و کانی قلا می‌شود. این منطقه را زیستگاه نوعی پرنده‌ کمیاب به نام «میش‌مرغ» می‌دانند که بزرگ‌ترین پرنده‌ کشور لقب گرفته است. همچنین در این محدوده گونه‌های مختلف گیاهی از جمله خوشخوراک، گون کتیرا، یونجه وحشی، چاودار، گلابی‌های وحشی، زالزالک، گل کاغذی، گون‌های خوش‌خوراک و پسته‌ی وحشی می‌روید. طبیعت زیبا و بکر با چشم‌اندازی دیدنی، از ویژگی‌های این دشت دوست‌داشتنی است که آن را به یکی از مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی بوکان تبدیل کرده است و سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را به خود جذب می‌کند.

آیا به منطقه شکار ممنوع سه کانیان سفر کرده‌اید؟

زیست جانوری

منطقه شکار ممنوع سه کانیان نیز یکی از مناطق جوجه‌آوری میش‌مرغ‌ها محسوب می‌شود. دشت های سوتا، حمامیان وسه کانیان شهرستان بوکان زیستگاه پرنده نادرمیش مرغ است. میش مرغ که در زبان محلی ‘چه رگ’ نامیده می شود، پرنده‌ای از خانواده ‘هوبرگان’ است که در دشت‌های وسیع بی‌درخت، زمین‌های استپی و کشتزارهای پهناور حبوبات و علفزارها زندگی می‌کند.
این پرنده دارای گردن و پاهایی کشیده، بالها و منقار پهن و پرهای رنگارنگ است و روی زمین لانه‌سازی می‌کند. میش مرغ در فصل بهار در هر دوره، دو تا چهار تخم می گذارد که پس از ۲۵ تا ۲۷ روز جوجه‌ها به دنیا می‌آیند. میش مرغ یکی از بزرگترین پرندگان ایران است و از نظر شکل و جثه شباهت زیادی به بوقلمون دارد.

آیا به منطقه شکار ممنوع سه کانیان سفر کرده‌اید؟

در گذشته این پرنده به صورت پراکنشی در شمال غرب کشور زیست می کرد، اما هم اکنون، بوکان به آخرین پناهگاه این پرنده نادر در کشور تبدیل شده است. میش مرغ، پرنده نادری است که درفهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد و مشاهده ۳۳ قطعه از این پرنده در دشت های بوکان امید تداوم حیات این گونه مهاجر را تقویت کرده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید