آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان بوستان ساحلی بوکان می‌باشد.

معرفی کامل بوستان ساحلی بوکان

سلام نو - سرویس گردشگری: بوستان ساحلی بوکان که با نام پارک ساحلی بوکان نیز شناخته می‌شود، در قسمت غربی شهر بوکان قرار دارد و با نزدیک به ۱۳ هزار متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین پارک این شهر به‌ شمار می‌رود. امکانات متعدد تفریحی و ورزشی این پارک، آن را در میان اهالی و گردشگران به یکی از مقاصد محبوب و جاذبه های گردشگری بوکان تبدیل کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به زمین بسکتبال، شهربازی، زمین اختصاصی فوتسال، امکانات ورزشی و مسیرهای دوچرخه‌سواری در قسمت شمالی پارک و پیست اسکی، بوفه، سینما چندبعدی، شهربازی و نمایشگاه‌های صنایع دستی در قسمت جنوبی پارک اشاره کرد.

معرفی کامل بوستان ساحلی بوکان

ویژگی‌ها

یکی از بزرگترین پارک‌ های استان آذربایجان غربی نیز در این منطقه و در قسمت غربی بوکان قرارگرفته ‌است که به سه ‌بخش تقسیم شده‌ است: بخش مجتمع تفریحی برده ‌رش (کوه‌ سیاه)؛ کوه‌ هی درچند صد قدمی این پارک قرار دارد و دارای طبیعت بکر و سرسبز است. در بخش جنوبی پارک؛ باغ‌ های امیرآباد قرارگرفته ‌اند. باغ‌ های معروف آلبالوی امیرآباد هر سال پذیرای عده زیادی از مردم کردستان است. سیمینه رود نیز در حاشیه این پارک جاری است و بر مطلوبیت طبیعت زیبای آن می افزاید. این پارک در زمین های آقای صلاح الدین مهتدی واقع است که بعد از انقلاب تصرف شد.

معرفی کامل بوستان ساحلی بوکان

شمال پارک دارای امکاناتی مانند: زمین بسکتبال، شهربازی، زمین اختصاصی فوتسال، امکانات ورزشی، مسیرهای جهت دار دوچرخه سواری است. بخش جنوبی پارک به پیست اسکی، بوفه، امکانات تفریحی، سینما چندبعدی، شهربازی و نمایشگاه‌ های صنایع دستی اختصاص دارد. بوستان ساحلی با مساحت ۱۲٬۹۸۳ متر، بزرگترین پارک این شهر است.

جالب است بدانید که مراسم نوروزگاه بوکان در فروردین هر سال در این پارک برگزار می شود. این مراسم با اجرای موسیقی زنده سنتی، شعر خوانی بیت و حیران، تئاتر، مسابقه و اهداء جوایز همراه است.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید