۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 55403161

آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان سد بوکان می‌باشد.

آشنایی کامل با سد بوکان

سلام نو - سرویس گردشگری: سد بوکان که با نام‌های سد شهید کاظمی و سد لگزی نیز شناخته می‌شود، یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است و در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان قرار دارد. در منابع رسمی ایران، سد در حوزه استحفاظی بوکان واقع شده است. دریاچه آن نیز در در محدوده استان کردستان، شهر سقز قرار دارد.

آشنایی کامل با سد بوکان

این سد برای تنظیم و استفاده از آب و سیلاب‌های رودخانه زرینه ایجاد شد و علاوه بر تامین آب شهرهای بوکان، میاندوآب و عمده آب شهر تبریز، در حدود ۵۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه‌های عجب‌شیر و آذرشهر را نیز آبیاری می‌کند. همچنین سد بوکان به‌عنوان یکی از مقاصد تفریحی و جاذبه های گردشگری بوکان، هر ساله پذیرای هزاران نفر از سرتاسر ایران است. دریاچه سد بوکان با ۷۱۸ میلیون متر مکعب بیشترین آب پشت سد را به خود اختصاص داده است.

آشنایی کامل با سد بوکان

ویژگی‌ها

سد بوکان که دارای تاجی با ارتفاع ۵۰ متر و طول ۵۷۳ متر است یکی از تفرجگاه های شهر بوکان است. مناظر سرسبز اطراف دریاچه سد بوکان به همراه چشم انداز زیبای دریاچه مناطق اطراف سد را به یک تفرجگاه زیبا مبدل کرده است. ساحل رودخانه زرینه رود و انبوه باغات میوه و درختان سرسبز نیز از دیگر چشم اندازهای نزیدک سد بوکان است که طرفداران بسیاری دارد. اگر به پرنده نگری علاقمندید اطراف این سد مکان مناسبی برای رویت پرندگانی همچون پرستوی دریایی تیره است. شنا و قایق سواری در کنار عکاسی نیز از جمله تفریحات رایج در دریاچه سد شهید کاظمی بوکان است. اگر به شنا کردن وارد نیستید بهتر است از خیر شنا کردن در این دریاچه زیبا بگذرید چرا که احتمال غرق شدگی وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید