داده‌ها و اطلاعات جدید نشان می‌دهد در ماه جاری میلادی هند بیشترین نفت وارداتی خود را از روسیه خریداری کرده است.

هند، بزرگترین مصرف‌کننده نفت روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، داده‌ها واطلاعات جدید نشان می‌دهد تا پیش از این روسیه تنها ۲/۰ درصد نیاز نفت خام هند را تأمین می‌کرد، اما اکنون این عدد تا ۲۲ درصد افزایش یافته است.

هند بزرگترین مصرف‌کننده و مشتری نفت جهانی است و برای تأمین نیازهای داخلی خود، ۸۵ درصد وابسته به واردات نفت است.

داده‌های شرکت « Refinitiv» که یک شرکت داده در بازرهای مالی آمریکاست، نشان می‌دهد، هند در ماه نوامبر نزدیک به ۴۰ درصد صادرات نفت خام روسیه از طریق مسیرهای دریایی را به خود اختصاص داده تا به بزرگترین واردکننده نفت روسیه تبدیل شود.

به نوشته اسپوتنیک، در ماه اکتبر صادرات نفت خام روسیه به هند از طریق خطوط لوله و از مسیرهای دریایی روی‌هم‌رفته ۲۲ درصد بود که از مشتری‌های سنتی دهلی‌نو یعنی عراق (۲۰ درصد) و عربستان سعودی (۱۶ درصد) پیشی گرفت.

هندوستان و چین، به عنوان بزرگترین واردکنندگان نفت روسیه علی‌رغم فشارهای مداوم آمریکا و اتحادیه اروپا، تاکنون از پیروی از شرایط و مفاد طرح تعین سقفِ قیمت برای نفت روسیه، خودداری کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال روز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که واشنگتن و متحدانش به دنبال دستیابی به توافقی برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه هستند؛ توافقی که قرار است به زودی انجام شود و سقف قیمتی که برای محصولات نفتی روسیه تعیین شده رقمی بین ۶۵ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه است.

نشریه بلومبرگ نیز درباره این تعیین سقف قیمتی نوشته که این سطح قیمت، بسیار سخاوتمندانه‌تر از آن است که بسیاری انتظار داشتند. دامنه این قیمت بالاتر از قیمت محصولات نفتی کنونی روسیه است و بالاتر از قیمت نفت برخی از کشورهای است که تلاش داشتند برای نفت روسیه، سقف قیمتی تعیین کنند. از آنجایی که روسیه هم‌اکنون محصولات نفتی خود را با تخفیف‌های ویژه و پایین‌تر از قیمت بازار به برخی مشتری‌های غیرغربی می‌فروشد، تعیین قیمت بالاتر، کمترین تأثیر بر صادرات نفتی روسیه خواهد داشت.

از زمان اعلام طرحِ اعمال سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه، مقامات ارشد این کشور تأکید کردند اگر آمریکا و اروپا به چنین اقدامی دست بزنند، مسکو صادرات نفت به کشورهای دخیل در اجرای این تصمیم متوقف می‌کند. «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه در واکنش به پافشاری غرب به تعیین سقف قیمت اعلام کرد که مسکو به کشورهایی که سقف قیمت را در بازار نفت اجرا کنند، نفت نخواهد فروخت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید