وزیر انرژی قطر ر اعلام کرد که کشورش به توافقی درازمدت - دستکم ۱۵ سال - با آلمان برای صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) به این کشور دست یافته است.

توافق ۱۵ ساله قطر با آلمان برای صادرات گاز طبیعی مایع به این کشور
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،سعد شریدا الکعبی، وزیر انرژی قطر روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش به توافقی درازمدت با آلمان برای صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) به این کشور دست یافته است.

به گفته وزیر انرژی قطر شرکت «قطر انرژی» قرار است برای دستکم ۱۵ سال گاز طبیعی مایع به آلمان صادر کند. «قطر انرژی» شرکت نفت و گاز دولتی قطر است.

سعد شریده الکعبی در مورد توافق به دست آمده با برلین گفت: «آلمان بزرگترین بازار گاز در اروپا محسوب می‌شود و ما متعهد شده‌ایم که از امنیت آنها در حوزه انرژی حمایت کنیم.»

وی افزود که کشورش از سال ۲۰۲۶ سالانه «تا دو میلیون تن ال ان جی» به ترمینال گازی برونزبوتل در شمال آلمان صادر خواهد کرد. این ترمینال گازی هم‌اکنون در دست احداث است.

آلمان به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین تلاش کرد تا وابستگی خود به واردات گاز از روسیه را جبران کند. بنا به برخی گزارش‌ها برلین و دوحه در جریان مذاکرات بر سر توافق به دست‌آمده در مورد مدت قرارداد و قیمت خرید گاز اختلاف‌هایی داشتند.

قطر اخیرا با امضای قراردادی ۲۷ ساله متعهد به تامین گاز طبیعی مایع چین نیز شده بود. این قرارداد «طولانی مدت‌ترین» قرارداد تامین گاز در جهان توصیف شده است.

قطر پس از روسیه و ایران دارای سومین ذخایر بزرگ گازی در جهان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    چرانباید ماکه مالک این منطقه گازی هستیم ازآن استفاده کنیم .اگرواقعا مسئله سرمایه گذاری است وما نمیتوانیم ، باید یک شریک تجاری پیدامیکردیم تاسرمایه لازم راتامین کند وآنوقت میتوانستیم قراردادهای 15 ساله را ببندیم وازدرآمدآن لذت ببریم .آیا این هم حرف نامعقولی است؟ مال مردم ایران به کام قطری های شترچران!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید