یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان ایلام می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان تنگه لارت می‌باشد که بسیار روح‌نواز می‌باشد و در بدره واقع شده است.

تنگه لارت؛ مقصدی روح‌نواز برای گردشگری

سلام نو - سرویس گردشگری: ورودی تنگه لارت در جنوب روستای آبهر واقع در ۲ کیلومتری جنوب شهرستان بدره قرار گرفته است . جاده ای ارتباطی از جاده اصلی منشعب شده و دسترسی به داخل تنگه را راحت کرده است. پوشش گیاهی منطقه شامل جنگلهای تنک زاگرسی است. شهر تاریخی لارت در این تنگه قرار داشته است. ارتفاع متوسط تنگه از سطح دریا در ورودی تنگه در حدود ۹۹۰ متر و در انتهای تنگه در دامنه های کبیر کوه در حدود ۱۵۰۰ متر است.

تنگه لارت؛ مقصدی روح‌نواز برای گردشگری

ویژگی‌ها

ارتفاع متوسط منطقه از سطح دریا در ورودی تنگ در حدود ۹۹۰ متر و در انتهای تنگ در دامنه های کبیر کوه در حدود ۱۵۰۰ متر است. تنگ لارت در قسمت انتهای خود به دو بخش تنگ غربی و تنگ شرقی تقسیم می ‌شود و در محل تلاقی آنها تپه‌ ای قرار گرفته که از لحاظ باستانی دارای ارزش بسیار است. آنچه باعث شهرت و اهمیت این منطقه شده تپه‌ های باستانی لارت بوده که قدمت آنها به دوران ساسانیان می‌ رسد. به تنگ لارت که بروید، در کنار لذت بردن از مناظر خیره ‌کننده، به گذشته و محل زندگی نیاکانمان سفر می کنید. پوشش گیاهی منطقه تنگ لارت از جنگل ‌های تنک زاگرسی تشکیل شده که در فصل بهار مناظری زیبا خلق می ‌کنند. در بهار دامنه‌ های سرسبز منطقه پوشیده از چمن است و محل مناسبی برای استراحت در پایان هفته‌ به شمار می ‌رود. همانطور که ذکر شد تنگ لارت در قسمت پایانی شامل دو تنگ شرقی و غربی است که تپه ای بر فراز صخره ای با ارتفاع حدود ۴۰ متر محل تلاقی تنگ هاست و شهر تاریخی لارت روی آن تپه احداث شده است. بالاتر از قلعه، قبرستان ساکنان آن مشاهده می شود که تاریخ جدید ترین قبور آن به سال ۱۱۱۴ قمری است، بنابراین می توان گفت که قلعه تا ۳۰۰ سال پیش مسکونی و آباد بوده است.

تنگه لارت؛ مقصدی روح‌نواز برای گردشگری

موقعیت مکانی

ورودی تنگ لارت در جنوب روستای آبهر واقع در ۲ کیلومتری جنوب شهرستان بدره قرار گرفته است. جاده ای ارتباطی از جاده اصلی منشعب شده و دسترسی به داخل تنگ را راحت کرده است. دسترسی به شهرستان بدره و روستای آبهر از طریق جاده ارتباطی ایلام به بدره میسر است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید