ایلام یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان تنگ کافری می‌باشد که بسیار چشم‌نواز می‌باشد.

تجربه سفری لذت‌بخش در تنگ کافری

سلام نو - سرویس گردشگری: تنگ کافری در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد. رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد. جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایران از دیگر جاذبه های این تنگ است. طول تنگه در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است. در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است. هم چنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری در منطقه به حساب می آید.

تجربه سفری لذت‌بخش در تنگ کافری

نحوه دسترسی

در سه کیلومتری شمال شهرک ولیعصر به طرف تنگ کافری، سنگ شکنی قرار دارد که مسیر تنگه از کنار آن عبور می‌کند و کاملا خاکی و شنی است. قبل از اینکه سد سیمره در این منطقه و در نزدیکی تنگه کافرین احداث شود، بدون قایق می‌توانستید به این تنگه برسید و حتی به تنگه برنجان بروید؛ اما حالا باید برای رسیدن به کافری قایق‌سواری کنید و با عبور از رودخانه خودتان را به این محل برسانید.

  • موقعیت جغرافیایی: N۳۳۲۲۲۸ E۴۶۵۹۵۷
  • فاصله تنگه کافرین تا ایلام: حدود ۸۰ کیلومتر

وجه تسمیه

تنگه کافرین که تنگ کافرین هم نوشته می‌شود، با نام‌های تنگه کافری و تنگه شداد شناخته می‌شود. مردمان محلی منطقه علت نام‌گذاری این مکان را مربوط به زمان حمله عرب‌ها می‌دانند و معتقدند به‌دلیل مقاومت مردم در برابر عرب‌ها، این منطقه از طرف آن‌ها به تنگه کافرین شهرت پیدا کرد.

تجربه سفری لذت‌بخش در تنگ کافری

مناسب‌ترین فصل سفر

پیشنهاد می‌دهیم چنانچه قصد سفر به تنگ کافری را دارید با توجه به سرد بودن این منطقه در فصل‌های پاییز و زمستان؛ بهار و تابستان زمان مناسب است. طلایی‌ترین ماه‌ها نیز فروردین و اردیبهشت است؛ چراکه این منطقه از سرسبزی منحصربه‌فردی برخوردار است که علاوه بر دیدن طبیعت سرسبز، مناظر دلکش و چشم‌نواز و از نفس کشیدن در هوای مطبوع و پاک آن نیز خواهید لذت برد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید