زرندیه یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل مرکزی جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر سد رودخانه سه رود می‌باشد.

تجربه سفری دلچسب به سد رودخانه سه رود

سلام نو - سرویس گردشگری: بر روی رودخانه سه رود و در نزدیکی شهر زرندیه بین روستای رحیم آباد، زاویه، حکیم آباد از روستاهای زرندیه سدی ساخته شده به نام سه رود (پیک زرند) تنها سد ساخته شده بر روی سه رود می باشد. رودخانه سه رود با بند انحرافی زرند واقع در بخش مرکزی شهرستان زرندیه گردشگران محلی را به خود جذب می کند.

تجربه سفری دلچسب به سد رودخانه سه رود

رودخانه‌ها

رودخانه سه رود: واقع در شمال شهر زرندیه آبیاری سه روستای زاویه، حکیم آباد و رحیم آباد را به عهده دارد. این رودخانه با مساحت زیر حوزه 476/309 واحد و طول 98 کیلومتر و حجم آورد سالیانه 179 میلیون متر مکعب در بخش مرکزی شهرستان زرندیه واقع گردیده است.

رود رازقان: از رودهای شهرستان زرندیه که از ارتفاعات کوه اینجه قاره سرچشمه می گیرد و پس از گذشتن از جوار روستای الویر و رارقان به نواحی خشکرود می رسد.

رود شیرین چای: از طرف کوه های نزدیک به روستای دوزج و علیشار جاری می شود و پس از طی چندین کیلومتر به موازات رود رازقان به این رود می پیوندد و به شور چای تغییر نام می دهد. رودخانه شورچای تا حوالی روستای خشکرود ادامه پیدا می کند. بنابراین از دیگر رودخانه های شهرستان زرندیه می توان شور چای را نام برد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید