ایران آبشارهای بسیار زیبایی را در خود دارد. یکی از این آبشارهای بسیار زیبا آبشار چناقچی می‌باشد که در زرندیه و در استان مرکزی واقع شده است و توجه بسیاری از گردشگران را به خودش جلب کرده است.

چناقچی؛ آبشاری در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در زرندیه

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار چناقچی در انتهای روستایی به همین نام قرار دارد که که منظره‌ای بدیع و کم نظیر را به وجود آورده است و هر ساله به ویژه در فصل بهار گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می‌کند.ا ز طریق شهر ساوه وجاده‌ای آسفالته می‌توان به این روستای زیبا رفت و آبشار دیدنی آن را دید.آبشار در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. آبشار از ارتفاع تقریبی ۳۰متری ریزش دارد و از فراز بستر صخره ای دره در منتهی الیه شمالی آبادی و از میان سبزه زاران و جلبک ها به پایین سرازیر می شود و راهی طولانی را برای ریزش می پیماید. زیر این آبشار هم مکانی مسطح با درختانی سرسبز وجود دارد که مکانی دلنشین را برای اقامت و نظاره کردن این زیبایی فراهم آورده است. فصول سرد سال جذابیت دیگری را برای آبشار چناقچی ایجاد می کند و آن هم وجود یخ ها، قندیل ها و آویزه های یخی است که به جذابیت این آبشار بیش از هر زمان دیگری می افزاید.

چناقچی؛ آبشاری در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در زرندیه

ویژگی‌ها

از مهمترین و زیباترین مناظر طبیعی این روستا به درختان گردوی دامنه کوه اطراف روستا می‌توان اشاره کرد که خصوصاً در فصل بهار و تابستان جلوه خاصی دارند. عمده ترین جاذبه های روستا را طبیعت کوهستانی، تفرجگاه های کوهپایه ای و مناطق برخوردار از قابلیت های ورزش های کوهستانی تشکیل می دهد. منظره صلیب سبز از زیباترین جاذبه های طبیعی روستا است. این منظره بدیع را درختان گردو در دامنه کوه پدید آورده اند. مراسم باران یا کوسه گلین در مواقع خشکسالی در روستای چناقچی علیا بر پا می شود. در اجرای این مراسم فردی پوست گوسفند بر تن کرده و با گروهی از اهالی روستا به در خانه مردم روستا می روند. این گروه را نوازندگانی نیز همراهی می کنند. مراسم انگورچینی در شهریور ماه هر سال در میان ارامنه ساکن روستا برگزار می شود انجام این مراسم همراه با اجرای موسیقی و خواندن دعای دسته جمعی است. نان فطیری، کوله و نان دستی از مشهورترین نان های محلی این روستا است . نان های محلی این روستا ترکیبی از چاشنی های محلی همراه با آرد آسیاب شده، تخم مرغ وروغن محلی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید