آنتالیا به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگری و توریست پذیر ترکیه محسوب می‌شود که طی چند سال اخیر رشد زیادی در صنعت گردشگری داشته و مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان، این شهر را برای تعطیلات انتخاب می‌کنند.

مراقب کلاهبرداری ها در خرید تور آنتالیا باشید

به همین دلیل آنتالیا در حال حاضر به‌عنوان چهارمین شهر پربازدید جهان شناخته می‌شود و مسافران در این شهر می‌توانند از جاذبه‌های توریستی مختلف مانند کاروانسراها، حمام ترکی، سواحل کونیالتی و لارا، مساجد و کلیساها و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر دیدن کنند.

صنعت گردشگری این شهر از سال ۲۰۰۰ میلادی رونق پیداکرده و در فصل‌های مختلف سال جلوه و جذابیت دیگری برای مسافرت دارد. در این میان سفر به آنتالیا با تورهای مسافرتی کمی سخت است و این احتمال وجود دارد که در انتخاب تور مسافرتی مناسب با مشکلات و کلاهبرداری‌هایی روبرو شوید. اگر شما هم قصد دارید سفری امن و راحت با تور آنتالیا علی بابا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در ادامه قصد دارم درباره روش‌های کلاهبرداری در خرید تور آنتالیا اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم.

پرواز مستقیم به آنتالیا، اولین کلاهبرداری!

اولین روش کلاهبرداری در این سفر توریستی این است که برخی آژانس‌های مسافرتی تبلیغ می‌کنند که به‌صورت مستقیم  و با پرواز ایران به این شهر مسافرت خواهید کرد. اما حقیقت این است که حدود ۱۶ سال است که ایران هیچ پرواز مستقیمی به این شهر ترکیه ندارد. موضوع این است که در دهه ۸۰ برخی تصاویر از سواحل این شهر منتشر و از آن به بعد پرواز مستقیم به آنتالیا ممنوع شد. بنابراین آژانس‌های مسافرتی با تبلیغ فروش تور آنتالیا تمام مسافران این شهر را به استانبول یا شهرهای نزدیک به آنتالیا در ترکیه می‌برند و از آنجا با دریافت هزینه مجدد به شهر آنتالیا می‌رسانند.

علاوه بر آن تمام این پروازها به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شود و مسافران در فرودگاه‌هایی در چند کیلومتری آنتالیا مانند آدانا، غازیان‌تپه و اسپارتا پیاده می‌شوند. همچنین تمام این فرودگاه‌ها به‌عنوان فرودگاه‌های کوچک و با کاربری نظامی شناخته می‌شوند که امکانات ضعیفی دارند و گزینه مناسبی برای استفاده مسافران توریستی محسوب نمی‌شوند.

درعین‌حال کلاهبرداری برخی از آژانس‌های مسافرتی در تبلیغ پرواز مستقیم به این شهر به‌نوعی باعث تضییع حقوق مسافران است و مشکلات دیگری برای مسافران در طول سفر ایجاد می‌کند. در این شرایط حتماً مراقب باشید که از آژانس‌های مسافرتی معتبر برای تور آنتالیا علی بابا استفاده کنید تا لذت سفری راحت، امن و بودن دردسر را تجربه کنید.

ضمنن در خرید تور آنتالیا ۵ ستاره  uall هتما دقت داشته باشید که هتل BB  را به جای هتل UAll  برای شما رزرو نکنند.

مراقب کلاهبرداری ها در خرید تور آنتالیا باشید

کلاهبرداری تورهای ترکیه‌ای آنتالیا

یکی دیگر از اتفاقاتی که می‌تواند سفر آنتالیا را برای شما به خاطره‌ای ناخوشایند تبدیل کند، خرید این تور از آژانس‌های مسافرتی ترکیه‌ای است. البته نمی‌توان گفت که تمام آژانس‌های مسافرتی ترکیه‌ای به دنبال کلاهبرداری و اخاذی از مسافران هستند. اما جالب است بدانید که تورساب به‌عنوان وزارت گردشگری و اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه، از دریافت هزاران شکایت در مورد کلاهبرداری در فضای آنلاین خبر داده است و همین شکایات هم درنهایت منجر به لغو مجوز فعالیت شرکت  TTM واقع در آنتالیا شده است. این آژانس تحت یک وب‌سایت جعلی به نشانی  www.tatilmanya.com دست به فریب هزاران نفر از دوستداران سفر به ترکیه زده است.

همین اتفاق نیز باعث بی‌اعتمادی مسافران به روش خرید آنلاین تور آنتالیا از شرکت‌های ترکیه‌ای شده است. به همین دلیل حتماً برای خرید تور آنتالیا علی بابا به وب‌سایت‌های معتبر و ایرانی مراجعه کنید تا با این‌چنین مشکلاتی روبرو نشوید.

روش کار این وب‌سایت جعلی ترکیه‌ای به این صورت بود که در هتل‌های مشهور و معروف ترکیه مانند هتل بدروم، آلانیا، کوش آداسی و ... برای مشتریان اتاق رزرو می‌کرد و زمانی که مسافران به این هتل‌ها مراجعه می‌کردند، خبری از رزرو اتاق نبود. البته مدیران هتل‌ها هم از این موضوع کاملاً بی‌خبر بودند و اظهار تأسف و بی‌اطلاعی می‌کردند.

مطالب خواندنی دیگر: هتل الیزه شیراز کجاست

وعده‌های توخالی شرکت‌های ترکیه‌ای به تورهای ایرانی

مراقب کلاهبرداری ها در خرید تور آنتالیا باشید

یکی دیگر از اتفاقات ناگواری که ممکن است با خرید تورهای نامناسب آنتالیا برای شما ایجاد شود، سردرگمی در ترکیه است. کشور ترکیه در فصل‌های مختلف فستیوال‌ها و جشنواره‌های متفاوتی مانند فستیوال موسیقی برگزار می‌کند.

موضوع ازاین‌قرار است که یک شرکت ترکیه‌ای مسافرتی با فریب برخی از تورهای ایرانی  و به بهانه برگزاری فستیوال موسیقی که همه‌ساله در آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه برگزار می‌شود، آن‌ها را پای امضای قرارداد می‌کشاند. این در صورتی است که چنین فستیوالی اصلا در ترکیه برگزار نشده و هیچ‌کدام از خواننده‌های معروف هم به ترکیه سفر نکرده‌اند.

به‌عبارت‌دیگر این آژانس ترکیه‌ای با این وعده دروغین مبالغ زیادی از مسافران دریافت کرد و بعد از رسیدن آن‌ها به خاک ترکیه و آنتالیا، هیچ‌کدام از خدمات رفاهی و گردشگری را در اختیارشان قرار نداد. در این شرایط برخی از مسافران که شرایط مالی خوبی داشتند، برای فرار از سردرگمی به هتل‌ها مراجعه کردند و بقیه مسافران مجبور بودن که شب را در خیابان‌ها به سر ببرند. درنهایت این اتفاق منجر به نزاع بین تورلیدرها و مسافران شده است.

بنابراین مهم‌ترین موضوعی که در هنگام خرید تور آنتالیا باید به آن توجه کنید، مراجعه به آژانس‌های مسافرتی معتبر و ایرانی است. درعین‌حال توصیه می‌شود که فریب تبلیغات دروغین و پرزرق‌وبرق شرکت‌های مسافرتی ترکیه‌ای  و سایت‌هایی که وعده فستیوال می‌دهند، نخورید. در این صورت می‌توانید از سفری امن، راحت، خوشایند و بدون دردسر در تور آنتالیا علی بابا لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید