اگر قصد دارید یک سرمایه گذاری ملکی بی‌نظیر و زندگی در کشوری زیبا و مدرن را تجربه کنید، بدون شک ترکیه یک از بهترین کشورهایی است که تقریباً همه مؤسسات مهاجرتی به شما پیشنهاد می‌کنند.

نکات مهم پرداخت وجه خرید خانه در ترکیه برای اخذ شهروندی

خرید ملک در ترکیه آسان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیری است که سرمایه شما را چندین برابر می‌کند و می‌توانید از این طریق طی حداکثر ۶ ماه پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

خرید ملک در ترکیه با هدف اخذ شهروندی سیر قانونی و مراحل خاص خود را دارد. مهم‌ترین بخش این مراحل، روند قانونی پرداخت وجه خرید ملک است که اداره مهاجرت ترکیه در این مورد کاملاً جدی و دقیق است. اگر قصد سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات پرداخت وجه خرید خانه در ترکیه برای اخذ شهروندی براساس جدیدترین و به‌روزترین قوانین اداره مهاجرت ترکیه را با هم بررسی کنیم.

مراحل قانونی خرید ملک در ترکیه برای دریافت پاسپورت

برای خرید هر نوع ملکی در ترکیه و اخذ پاسپورت از این طریق باید روند قانونی این‌ کار را طی کنید. ممکن است در مقالات مختلف توضیحاتی در این باره خوانده باشید، ولی در این بخش تلاش کردیم روند قانونی این‌ کار براساس جدیدترین قوانین اداره مهاجرت ترکیه را به ‌صورت دقیق با هم مرور کنیم:

  1. ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار انتخاب کنید

هیچ فرقی نمی‌کند که روی خرید چه نوع ملکی سرمایه گذاری کرده‌اید؛ مسکونی، تجاری یا زمین. مهم نیست که ملک مورد نظر شما نوساز باشد یا دست دوم. حتی مهم نیست که آن ملک را نقدی خریده باشید یا اقساطی. مهم این است که طبق قوانین اداره مهاجرت ترکیه، حداقل ارزش ملک یا جمع کل مبلغ املاکی که به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ۴۰۰ هزار دلار باشد. برای پیدا کردن این نوع املاک می‌توانید به سایت هوم ترکی https://hometurkie.com/turkish-passport-buy-home/ مراجعه کنید.

  1. مبلغ معامله ملک به ‌حساب مالک یا شرکت سازنده واریز شود

وقتی ملک یا املاک مورد نظر خود را انتخاب کردید، نوبت به واریز معادل دلاری (یورو یا پوند) مبلغ ملک به‌ حساب سازنده یا مالک می‌رسد. طبق آیین ‌نامه روش پرداخت مبلغ خرید ملک که در سال ۲۰۲۲ ابلاغ شد، سرمایه گذار خارجی باید پیش از واریز مبلغ ملک یا املاک خریداری ‌شده به‌ حساب مالک یا سازنده، یک حساب بانکی افتتاح کند، مبلغ معامله را به ‌صورت دلاری، یورو یا پوند به آن حساب واریز کرده و از بانک گواهی خرید ارز یا «Döviz alım belgesı» دریافت کند.

گواهی خرید ارز یا به زبان ترکی «دوویز آلئیم بلگسی» نوعی سند بانکی است که نشان ‌می‌دهد خریدار یا سرمایه گذار با اطلاعات شخصی خود به ‌صورت دلار، یورو و پوند سرمایه گذاری کرده‌ است. بعد از این مرحله، خریدار باید مبلغ ملک را به ‌حساب مالک یا سازنده واریز و رسید انتقال وجه یا همان رسید بانکی را دریافت کند.

  1. مدارک ملک را آماده کرده و به اداره سند ارائه کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درخواست اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، برابر بودن مبلغ روی سند ملک، مبلغ کارشناسی ملک و مبلغ دوویز آلئیم بلگسی است. مبلغ روی همه این اسناد باید برابر با مبلغ پاسپورت ترکیه (وطن داشی) و معادل ۴۰۰ هزار دلار باشد. اگر همه این مدارک کامل باشند، باید آنها را به اداره سند یا اداره تاپو (TAPU SENEDi) ارائه کنید.

اگر کلیه مدارک کامل و مورد تایید باشند، اداره تاپو روی ملک خریداری ‌شده «شرح» می‌گذارد. شرح به این معناست که خریدار ملک تا ۳ سال حق فروش آن را ندارد. در ادامه اداره تاپو برگه‌ای را در اختیار خریدار قرار می‌دهد تا به اداره مهاجرت ترکیه ارائه کند. این برگه که «Uygunluk belge» یا اویگونلوک بلگسی نام دارد، برای اداره مهاجرت به این معناست که ملک سرمایه گذاری شده ۱۰۰% تایید شده و مالک آن می‌تواند برای اخذ شهروندی اقدام کند.

  1. مدارک درخواستی اداره مهاجرت برای اخذ شهروندی را تکمیل کرده و تحویل دهید

پس از دریافت اویگونلوک بلگسی، باید سایر مدارک لازم برای درخواست پاسپورت را آماده کنید و به اداره مهاجرت ترکیه تحویل دهید. اگر کلیه مدارک کامل باشد، پاسپورت شما طی نهایتاً ۶ ماه آماده می‌شود. پیش‌تر پاسپورت‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری صادر می‌شد، ولی بعد از شیوع کرونا این ‌کار تا ۶ ماه زمان می‌برد.

نکات مهم پرداخت وجه خرید خانه در ترکیه برای اخذ شهروندی

نکات کلیدی پرداخت وجه خرید ملک در ترکیه

در بخش قبلی با روند قانونی خرید ملک تا دریافت پاسپورت ترکیه آشنا شدیم. با توجه به اینکه هزینه زمانی و مالی قابل توجهی را در این مسیر صرف خواهید کرد، لازم است چند نکته مهم را به شما یادآور شویم. دانستن این نکات می‌تواند جلوی ضرر و زیان مالی شما را بگیرد!

  1. فریب تبلیغات مؤسسات مهاجرتی نامعتبر را نخورید

برای خرید ملک با هدف اخذ شهروندی ترکیه، باید از طریق املاکی‌های معتبر و شناخته شده اقدام کنید، چون خرید ملک ارزان در ترکیه فقط در تخصص املاکی‌های حرفه‌ای است. کارشناسان و وکلای مجرب این گروه‌ها به قوانین روز اداره مهاجرت ترکیه مسلط هستند و موقعیت‌هایی را به شما معرفی می‌کنند که نه تنها ارزان قیمت هستند، بلکه از نظر چشم‌انداز سودآوری در آینده، موقعیت مکانی و امکانات رفاهی و تفریحی از بهترین موقعیت برخوردارند.

  1. پیش از واریز مبلغ ملک به‌ حساب مالک، دوویز آلئیم بلگسی را از بانک دریافت کنید

براساس آیین‌ نامه روش پرداخت مبلغ خرید ملک، باید پیش از واریز مبلغ ملک به ‌حساب خریدار یا شرکت سازنده، آن را به ‌صورت دلاری، یورو یا پوند در یک حساب بانکی ترکیه‌ای واریز و دوویز آلئیم بلگسی را دریافت کنید. ارائه این گواهی برای به نام زدن سند، گرفتن اویگونلوک بلگسی از اداره سند و اقدام برای اخذ پاسپورت از اداره مهاجرت ضروری است، چون بدون دوویز آلیئم بلگسی سندی به شما ارائه نمی‌شود.

  1. مبلغ ملک را فقط به‌ حساب شرکت سازنده ملک یا مالک آن واریز کنید

بعد از دریافت گواهی خرید ارز از بانک، نوبت به واریز مبلغ ملک یا املاک خریداری ‌شده به‌ حساب فروشنده یا سازنده می‌رسد. نکته بسیار مهمی که در مورد واریز مبلغ به ‌حساب شخص حقیقی یا شرکت سازنده مطرح می‌شود، آچیکلاما است.

آچیکلاما توضیحاتی است که در رسید بانکی هنگام انتقال وجه توسط مامور بانک نوشته می‌شود، مشخصات ملک در آن درجه شده و علت سرمایه گذاری ملکی شما (یا همان اخذ پاسپورت) نیز در آن توضیح داده‌ می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال:

۳ Ada ۳۲ Parsel Skyland istanbul B blok Daire No: ۴۴۸ bağımsız bölüm amirmohammad shabani adına vatandaşlık ödemesi

نکات مهم پرداخت وجه خرید خانه در ترکیه برای اخذ شهروندی

سخن پایانی

با توجه به اینکه قوانین اداره مهاجرت ترکیه اخیراً دستخوش تغییرات متعددی شده ‌است، توصیه بسیار مهم ما دریافت مشاوره یا همکاری با مؤسسات معتبر و شناخته شده‌ای مانند هوم ترکی است. تیم هوم ترکی مجموعه‌ای متشکل از کارشناسان و وکلای حقوقی مجرب و کار آزموده است که برای رسیدن شما به هدف و پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی، تا پایان راه همراه شما خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم به نشانی https://hometurkie.com/ مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید