بعد از شیوع و گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، ویروسی به نام آبله میمونی در برخی کشورها گسترش یافت و حالا سازمان جهانی بهداشت تصمیم به تغییر نام این بیماری گرفته است.

تغییر نام "آبله میمونی" توسط سازمان جهانی بهداشت / نام جایگزین اعلام شد

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس نام بیماری "آبله میمونی" را به "mpox" تغییر می دهد.

نام بیماری "آبله میمونی" تغییر کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: به دنبال مجموعه ای از مشاوره های صورت گرفته با کارشناسان جهانی از این پس اصطلاح ترجیحی و جدید "mpox" یا "ابله ام" را به جای "آبله میمونی" بکار خواهد برد.

این سازمان همچنین اضافه کرد: در طول سال آینده هر دو نام آبله میمونی و "آبله ام" را به کار خواهد برد تا به تدریج نام قدیمی کنار گذاشته شود.

به گزارش بی بی سی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، این نهاد بین المللی می گوید: هنگامی که این بیماری شیوع پیدا کرد گزارش هایی دریافت کرده مبنی بر این که از نام آن در برخی اجتماعات به صورت نژادپرستانه استفاده شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که افراد و کشورهای فراوانی از این سازمان خواستند تا راهی برای تغییر دادن نام این بیماری پیشنهاد کند.

این سازمان در ماه اوت (مرداد) مدت کوتاهی پس از آنکه انتشار آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد، مشاوره با کارشناسان را درباره تغییر نام این بیماری را آغاز کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید