در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت نهاده های دامی و پروتئینی بوده ایم و پس از افزایش قیمت تخم مرغ این بار نوبت قیمت گوشت بود که افزایش یابد.

گرانی دوباره در بازار گوشت | قیمت روز گوشت گوسفندی و گوساله
به گزارش سلام نو، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد گوشت گوساله وارداتی در صنعت برای تولید سوسیس و همبرگر مصرف می‌شود و بخشی از آن به مصارف ارگان‌ها می‌رود؛ تجربه نشان داده است که همواره واردات ترمز روند افزایشی شدن قیمت‌ها را می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها بی‌رویه گران شوند.

نیما حبیب‌فر با تایید خبر افزایش گران‌ شدن نرخ گوشت گوسفندی در بازار، گفت: قیمت گوشت گوساله در هفته اخیر تغییر محسوسی نکرد اما نرخ گوشت گوسفند افزایش ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد و قیمت لاشه گوشت گوسفندی در بازار به کیلویی ۲۰۵ هزار تومان رسید.

وی نرخ گوشت گوساله بدون استخوان را کیلویی ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بعد از وضع تعرفه سنگین برای صادرات گوشت گوساله امکان صادرات آن از بین رفت از این‌رو نرخ آن تغییر چندانی نکرد و به نظر می‌رسد افزایش نرخ گوشت گوساله در بازار منطقی‌تر جلو می‌رود.

این فعال صنفی با بیان اینکه همواره کاسبان از کسادی بازار سخن می‌گویند، خاطر نشان کرد: رکود فعلی بازار واقعی است و ارتباطی با آه و ناله همیشگی کاسبان ندارد؛ چراکه هزینه‌های خانوارها بالا رفته است و در این شرایط خرید و فروش برای خریدار و فروشنده صرفه اقتصادی ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از مصرف پروتئین خانوارها را موثر می‌دانید؟ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام اقدامات موثری برای کاهشی نشدن مصرف انجام داده است و در آینده خبرهای خوبی از این شرکت خواهیم شنید.

حبیب‌فر فروش اینترنتی گوشت و خرید مستقیم کسبه از کشتارگاه‌ها را به عنوان طرح‌های در دست اجرا شرکت پشتیبانی امور دام معرفی کرد و افزود: در حال حاضرگوشت گوساله از هند و برزیل برای مصارف صنعتی و خانگی وارد می‌شود؛ ۸۰ درصد گوشت گوساله وارداتی در صنعت برای تولید سوسیس و همبرگر مصرف می‌شود و بخشی از آن به مصارف ارگان‌ها می‌رود؛ تجربه نشان داده است که همواره واردات ترمز روند افزایشی شدن قیمت‌ها را می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها بی‌رویه گران شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر خانوارها متقاضی خرید کدام محصول پروتئینی هستند؟ خاطر نشان کرد: مصرف مرغ در بین ایرانیان ۳ برابر بیشتر از سایر پروتیئن‌ها بود اما با افزایش نرخ آن در بازار، میزان تقاضا برای خرید مرغ کاهش پیدا کرده است اما با این حال همچنان در رتبه نخست مصرف قرار دارد پس از آن گوشت گوساله و در نهایت گوشت گوسفند بیشتر مصرف می‌شود. خانواده‌ها می‌توانند با ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان یک کیلو مرغ خریداری کند اما برای خرید یک کیلو گوشت قرمز باید حداقل ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تومان هزینه کند.

این فعال صنفی ادامه داد: گوشت گوساله مانند گوشت گوسفند چربی ندارد و از آنجایی‌که ما ایرانیان تمایل داریم گوشت‌های کم چرب مصرف کنیم تقاضا برای خرید آن نسبت به گوسفند بیشتر است. گوشت گوسفند چربی و استخوان دارد و وقتی قصاب این موارد را گوشت جدا می‌کند در نهایت گران‌تر برای مصرف‌کننده تمام می‌شود این در حالیست که گوشت گوساله ضایعاتی ندارد و همان چیزی که خریداری می‌شود می‌توان آن را مصرف کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید