رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون بازنشستگان برای نخستین بار در مجلس خبر داد.

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | جزئیات تازه مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲
به گزارش سلام نو، مهدی عیسی زاده گفت: نمایندگان با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کردند که برای افزایش حقوق بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است و بعلاوه ۵ درصد از حکم تعیین شد که حداکثر تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش است.

مهدی عیسی زاده روز چهارشنبه در گفتگوی خبری با اشاره به تشکیل فراکسیون بازنشستگان برای نخستین بار در مجلس، اظهار کرد: تمام اقشار از حوزه‌های مختلف به غیر از بازنشستگان در قالب فراکسیون، پایگاهی در مجلس دارند بنابراین تلاش شده که یکی از اعضای کمیسیون مسئولیت ایجاد و اداره این فراکسیون را برعهده بگیرد و در نهایت نیز خود این مسئولیت را برعهده گرفتم.

وی ادامه داد: ما از طریق این فراکسیون تحقق مطالبات جامعه بازنشستگان را در بودجه ۱۴۰۲، برنامه هفتم توسعه و لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری پیگیری خواهیم کرد، بنابراین لازم است نمایندگان این قشر در بیان مطالباتشان پیشگام باشند و با لحاظ محدودیت‌های منابع که در دولت وجود دارد به اولویت‌بندی مسائل مرتبط با جامعه بازنشستگان بپردازند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لایحه همسان سازی و متناسب سازی گفت: نمایندگان مجلس بر اساس لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کردند که برای افزایش حقوق بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است و بعلاوه ۵ درصد از حکم تعیین شد که حداکثر تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش است.

عیسی زاده ادامه داد: برای کارمندان دولت نیز حداقل افزایش حقوق یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و حق اولاد در افزایش حقوق‌ها بالغ بر صددرصد افزایش یافته است و حق عائله مندی نیز مجدداً افزایش ۵۰ درصدی لحاظ خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق هیأت علمی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی سقف حقوق را برای اعضای هیأت علمی برداشت و از طرفی برای جهش علمی ۱۵ درصد افزایش حقوق تصویب شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان نیروهای مسلح و افزایش ۳۰ درصدی حقوق نهاد بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.

عیسی زاده در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی که نسبت به سایر ادارات افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی حقوق را دارند مجوز داده شده تا سقف ۳۵ درصد فوق العاده ویژه اعمال کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید