۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55402867

در این مطلب به معرفی روستای نمرک جاده چالوس و شرح جاذبه های گردشگری موجود در محدوده این روستا می پردازیم.

روستای نمرک جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از ما ایرانی ها خاطرات شیرین و عزیزی را از جاده چالوس داریم. جاده ای زیبا، سرسبز و تماشایی که به قول شاعر محال است که یاد آدم برود. جاده چالوس با نام رسمی جاده پنجاه و نه مدت هاست که در میان محورهای مواصلاتی تهران به شمال محبوب ترین و پربازدیدترین جاده است. این مسیر حدودا دویست کیلومتری که شهر کرج در استان البرز را به شهر چالوس در استان مازندران متصل می کند هنوز و حتی پس از افتتاح اتوبان تهران شمال نیز گزینه اول گردشگران برای سفر به شهرهای شمالی کشور است. درست است که اتوبان تهران شمال از امنیت بالاتری برخوردار است و سریع تر نیز به مقصد می رسد، اما در برابر زیبایی جاده چالوس هیچ حرفی برای گفتن ندارد. شوخی نیست: درباره چهارمین جاده زیبای کل دنیا حرف می زنیم.

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری جاده چالوس می توانند موضوع یک مقاله دویست صفحه ای باشند. از آبشارها و رودخانه ها گرفته تا کوه ها و جنگل ها. اما در این مطلب کوتاه ما صرفا قصد داریم به معرفی یکی از این جاذبه های توریستی یعنی روستای نمرک جاده چالوس بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای نمرک جاده چالوس کجاست؟

روستای نمرک جاده چالوس در فاصله بیست و چهار کیلومتری با شهر کرج واقع شده است. بنابراین این روستا یکی از روستاهای اول جاده چالوس است و فاصله نزدیک آن با تهران باعث افزایش محبوبیت نمرک در نزد پایتخت نشینان شده است. اگر ساکن تهران هستید می توانید خود را در عرض یک ساعت به روستای نمرک برسانید و از جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید. فاصله نمرک با خود جاده البته کمی زیاد است و مسافتی حدودا ده دقیقه ای را برای رسیدن به آن می بایست طی نمایید.

روستای نمرک جاده چالوس یکی از پنجاه و شش روستای تابعه بخش آسارا در استان البرز می باشد. بخش آسارا خود شامل سه دهستان است که عبارتند از: دهستان نسا، دهستان آسارا و دهستان آدران. دهستان آدران از هجده روستا تشکیل شده است و روستای نمرک نیز یکی از این روستاها می باشد.

طبیعت روستای نمرک جاده چالوس

روستای نمرک جاده چالوس در موقعیتی نیمه کوهستانی واقع شده است. این روستا یکی از مرتفع ترین روستاهای جاده چالوس است و ارتفاع بالای آن خود یکی از جذابیت های روستا محسوب می شود. ارتفاع نمرک از سطح دریا بیش از هزار متر است. این اقلیم نیمه کوهستانی باعث شده است تا نمرک برخوردار از تابستان هایی بسیار خنک و خوش آب و هوا باشد. اینجا دیگر خبری از هوای شرجی و تابستان های گرم و آزاردهنده نیست. خورشید به نرمی و با مهربانی تمام از پشت کوه ها می تابد و روشنی تنها رسالت اوست.

روستای نمرک جاده چالوس به دلیل برخورداری از چنین طبیعتی یک گزینه بسیار ایده آل برای علاقه مندان به کوهنوردی است. کوه مهمترین عنصر طبیعی در روستای نمرک است. می توان گفت که این روستا توسط کوه ها محصور شده است و هر گوشه از آن را که نگاه کنی یک کوه و تپه خواهی دید که با شکوهی اساطیری قد برافراشته است. مهمترین این کوه ها قله مشهور پورا می باشد که اصلی ترین جاذبه گردشگری روستای نمرک جاده چالوس است. در ادامه به معرفی این قله خواهیم پرداخت.

روستای نمرک جاده چالوس

قله پورا

قله پورا

کوه پورا منطقه ای بسیار وسیع را در بر می گیرد و چندین روستا در کوهپایه آن قرار دارند. روستای نمرک جاده چالوس نیز یکی از این روستاهاست و شاید بشود گفت زیباترین و باصفاترین بخش های کوه پورا نیز نزدیک به همین روستا قرار دارند. قله پورا با حدود سه هزار متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین قله های اقلیم البرز است. یکی از جذابیت های ویژه این قله منظره بسیار زیبایی است که از فراز آن قابل مشاهده است. قله پورا منطقه شگفت انگیز ارنگه را زیر پای خود دارد و ارنگه نیز با پاییز هزار رنگ خود شناخته می شود. منظره ای که در فصل پاییز از فراز قله پورا قابل مشاهده است چیزی شبیه یک تابلوی نقاشی با تمامی رنگ های ممکن است.

یکی از جاذبه های گردشگری موجود در کوه پورا آبشار نمرک است. دیدن این آبشار زیبا که در نزدیکی روستای نمرک جاده چالوس قرار دارد هدف اصلی بسیاری از گردشگران از سفر به کوه پورا است. در ادامه به معرفی این آبشار می پردازیم.

روستای نمرک جاده چالوس

آبشار نمرک در کوه پورا

آبشار نمرک

آبشار نمرک در یال جنوبی کوه پورا در ارتفاع هزار و نهصد متری این کوه واقع شده است. این آبشار زیبا پیوند دهنده عنصر آب با عنصر کوه در این طبیعت بهشتی در حوالی جاده چالوس است. تا خودتان این شاهکار طبیعت را نبینید نمی توانید تصور کنید که با چه زیبایی نابی طرف هستید. عده بسیاری از کوهنوردان برای صعود به قله پورا یال جنوبی این قله را انتخاب می کنند تا بتوانند صبحانه خود را در کنار آبشار نمرک صرف کنند. خنکای اطراف این آبشار و صدای آرامش بخش آن چیزی است که یک صبح دل انگیز را تا ابد در ناخودآگاه انسان حک می کند. حالا فقط هزار متر دیگر تا صعود به قله افسانه ای پورا باقی مانده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید