هرمزگان یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان غار نمکدان قشم می‌باشد.

سفری مجازی به غار نمکدان قشم

سلام نو - سرویس گردشگری: با وجود اینکه گردشگران برای سفرهایشان به‌ استان هرمزگان، بیشتر از هر جایی، جزیره کیش را انتخاب می‌کنند؛ اما تعدادی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استان هرمزگان در قشم جای گرفته‌اند. یکی از جاذبه‌های طبیعی این جزیره، غار نمکدان قشم نام دارد.

غار نمکدان قشم که با نام‌های غار نمکی ۳N، غار نمک قشم و غار سه مرد برهنه نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای شگفت از قندیل‌های نمکی، استلاکتیت‌ها و استلاگمیت‌ها دیدنی و دیگر سازه‌های جذاب نمکی را به نمایش می‌گذارد. این غار در آغوش گنبد نمکی قشم قرار دارد و دارای ۶.۴ کیلومتر طول است. با ۹۰ کیلومتر فاصله از قشم، این غار یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی قشم به شمار می‌آید.

سفری مجازی به غار نمکدان قشم

قدمت غار نمک قشم

بهتر است بدانید که غار نمک قشم عمری ۵۰۰ میلیون ساله دارد و کارشناسان شکل‌گیری آن‌ را متعلق به قبل از دوره کامبرین (یکی از دوره‌های زمین‌شناسی از دوران دیرینه‌زیستی) می‌ دانند. لایه‌ های نمکی چند رنگی که در غار تشکیل شده، هر کدام ده‌ها هزار سال قدمت دارد، به همین دلیل بهتر است به هیچ‌کدام از قندیل‌ های نمکی دست نزنیم و هوس نکنیم تکه‌ای از آن را برای خودمان برداریم. نکته جالب در مورد غار نمک قشم اینکه ما با نمک معمولی سر و کار نداریم. این نمک‌ ها خاصیت درمانی دارند. می‌ گویند نفس کشیدن در هوای غار، حساسیت و آسم را تسکین می‌دهد. اینجا مثل نمایشگاهی است که تابلوهایش از نمک ساخته شده اند.

سفری مجازی به غار نمکدان قشم

مناسب‌ترین فصل سفر به غار نمک قشم

از پاییز تا آخر فروردین فصل مناسبی برای سفر به قشم است. هوا ملایم و مطبوع است و داغی آفتاب شما را اذیت نخواهد کرد. زمستان قشم خنکی دلپذیری دارد و گشت و گذار برای شما خسته کننده نخواهد بود. اگر اهل پیاده روی و گردش در طبیعت هستید پیشنهاد می کنیم که پای پیاده این مسیر را طی کنید. داخل این غار به ویژه در اعماق آن، نور کافی وجود ندارد و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک نیاز به چراغ قوه پرنور است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در اشکال مختلف پوشش داده اند و منظره ای بدیع به وجود آورده اند. سعی کنید حتما با کسی که نسبت به این غار آشنایی کامل دارد همسفر شوید تا از راه و چاه آن مطلع باشید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید