۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 55402651

سفر به کیش با ماشین از جمله تجربه‌هایی است که برای هر مسافر و گردشگر آگاهی به یادمانی خواهد شد، برای دانستن درباره این نوع سفر با ما همراه باشید.

سفر به کیش با ماشین

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره کیش از مقصدهای پرتردد در جنوب ایران محسوب می‌شود چرا که دارای جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی و گردشگری است. کیش با قرارگیری در میان آب‌های خلیج همیشه فارس از مهم‌ترین مناطق استان بی‌بدیل هرمزگان محسوب می‌شود و توانسته با وجود تفریحات متنوع، هتل‌های با کیفیت و مراکز خرید متعدد سالانه دو میلیون گردشگر را به خود جذب کند که رقم قابل توجهی است. برای رفتن و سفر کردن به جزیره کیش دیدنی به شیوه‌های مختلفی نظیر هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین می‌توان اقدام کرد و در ادامه از نحوه سفر به کیش با ماشین توضیحات خوبی داده می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم خواندن آن را از دست ندهید.

سفر به کیش در چهار فصل

پیش از اینکه درباره سفر به کیش با ماشین اطلاعاتی کسب کنیم و از چند و چون این سفر پر ماجرا بیشتر بدانیم نیاز است تا در جریان کلیاتی از شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی جزیره کیش در هر فصل از سال باشیم. این جزیره رازآلود در اقلیم گرم و مرطوب قرار دارد و دمای آن بین خیلی گرم و گرم متغیر است و میانگین رطوبت سالانه آن به ۶۰ درصد می‌رسد، از این رو در کیش تابستان‌ها خیلی گرم و مرطوب و زمستان‌ها معتدل احساس می‌شود. بهار در جزیره کیش بعد از ماه فروردین رو به گرمی می‌رود و نباید انتظار هوای بهاری که در نقاط دیگر ایران لمس می‌شود را داشت.

سفر به کیش با ماشین

سفر به کیش با ماشین در چهار فصل سال جذاب و هیجان‌انگیز است چرا که می‌توان شرایط آب‌وهوایی را با هوشمندی در انتخاب لباس برای خود راحت و مطلوب کرد. توجه به پوشیدن لباس مناسب در جزیره کیش بیش از هر جایی اهمیت دارد چرا که با برگزیدن لباس نامناسب امکان تجربه یک سفر ناخوشایند بسیار بالا است، با در نظر گرفتن هوای خیلی گرم و رطوبت بالا از اواسط بهار تا اواسط پاییز پیشنهاد می‌شود کوله بار و چمدان خود را بدون لحظه‌ای تردید پر از لباس‌های آزاد، خنک و از جنس نخ کنید. در این بازه زمانی همراه داشتن کلاه آفتابگیر و کرم ضد آفتاب به شدت توصیه می‌شود، پوشیدن کفش و جوراب نخی و صندل نیز بهترین کاری است که در سفر به جزیره کیش می‌توانید برای پاهای خود انجام دهید.

هنگام سفر به کیش با ماشین از اواسط پاییز تا اوایل بهار لازم است به برداشتن لباس بیشتر توجه داشته باشید چرا که از هر نقطه‌ای که در ایران عزیز به سمت کیش حرکت کنید ممکن است هوای ابری، برفی و بارانی را تجربه کنید و به همین دلیل توصیه می‌شود لباس گرم و چند وعده غذای سبک حتما همراه داشته باشید. گفتنی است که سفر به جزیره کیش در این بازه نیاز به لباس‌های ضخیم و سنگین ندارد و لازم نیست چمدان خود را پر از کاپشن، بافت ضخیم، ژاکت و پالتو کنید چرا که هوای جزیره در فصول سرد سال معتدل است و همراه داشتن سویشرت، ژاکت نازک و کفش به جای صندل کفایت می‌کند.

سفر به کیش با ماشین

نکات مهم در سفر به کیش با ماشین

مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نکات در سفر به کیش با ماشین، همراه داشتن مدارک و سالم بودن ماشین به لحاظ فنی است البته که حضور همسفران آگاه و منعطف نیز در کیفیت سفر بسیار اثرگذار است. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد کیش در میان خلیج همیشه فارس قرار دارد و برای رسیدن به آن با ماشین نیاز است تا در وهله اول خود را به بندرعباس دوست داشتنی به عنوان مقصد میانی رساند و بعد به وسیله شناورهای حمل خودرویی که در جزیره وجود دارند به جزیره کیش دسترسی پیدا کرد به همین منظور علاوه بر مدارکی که در هر سفر داخل یا خارج شهری که با ماشین انجام می‌شود، نیاز است تا همراه خود داشته باشیم لازم است تا برگه کاپوتاژ که در اصل برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی است را تا پایان سفر و برگشت از جزیره داشته باشیم.

مدارک مورد نیاز زمان سفر به کیش با ماشین که لازم است با خود همراه داشته باشید، اصل و کپی کارت خودرو، گواهینامه راننده، برگ معاینه فنی و البته کارت شناسایی است. در این نوع سفر از سلامت لاستیک‌ها، میزان روغن موتور، ترمزها و به طور کلی ایمنی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنید و در نظر داشته باشید جزیره کیش چراغ قرمز ندارد و سرعت مجاز برای رانندگی حداکثر ۶۰ کیلومتر بر ساعت است. برای رسیدن به این جزیره بایستی به یکی از بندرهای لنگه، چارک و آفتاب در بندرعباس مراجعه کرد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هنگام مسیریابی و شروع سفر به کیش توجه کافی به فاصله هر یک از این بندرها و مدت زمانی که با لندینگ کرافت به طول می‌انجامد تا به کیش دسترسی پیدا کرد، داشته باشید و پیش از شروع سفر و در مبدأ بندری که تمایل دارید از طریق آن به کیش برسید را تعیین بفرمائید.

سفر به کیش با ماشین

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید