سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۶ آذر ۱۴۰۱ از بارش برف و باران در کشور تا آخر هفته خبر داد و زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور را پیش بینی کرد.

گزارش هواشناسی ۶ آذر ۱۴۰۱ / بارش باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۶ آذر) در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت دوشنبه (۷ آذر) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۸ آذر) نیز در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین بعد از ظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در این مناطق شروع می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه (۹ آذر) بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود و گستره آن سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۱۰ آذر) نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در شمال غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. طی این ۵ روز به‌ویژه چهارشنبه و پنجشنبه بارش در قسمت‌های سردسیر و کوهستانی مناطق مذکور به شکل برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دمای هوا چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

ضیاییان تاکید کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، پتانسیل افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای تهران و کرج از دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه (۷ تا ۹ آذر) وجود دارد.

به گفته وی دریای خزر از امروز تا چهارشنبه و خلیج فارس از اواخر وقت امروز تا ظهر سه‌شنبه به نسبت مواج پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آذر) صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۸ آذر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ آذر ) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۱- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید