قیمت طلا و سکه در بازار ایران همچنان در حال رکودشکنی تاریخی است. در بازار امروز ۶ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی به ۱۶ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رسید.

قیمت سکه و طلا در ایران رکورد شکست / قیمت سکه امامی و طلای ۱۸ عیار امروز چند؟

به گزارش سلام نوب ه نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران با جهشی جدی مواجه شده است؛ به نحوی که قیمت سکه امامی رکوردهای تاریخی خود را جابجا کرد و قیمت طلا هم همچنان افزایشی است.

امروز در بازار طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. قیمت طلا در آخرین معامله روز گذشته یک میلیون و ۵۰۳ هزار تومان بوده است. در همین حال قیمت سکه امامی هم رکوردهای تاریخی خود را شکست تا به عدد ۱۶ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان برسد.

حباب سکه امامی به یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید

قیمت سکه امامی چند روزی است افزایش را تجربه و در مسیر صعودی حرکت می‌کند. این نوع از سکه امروز روی قیمت ۱۶ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان بازگشایی شد. در حال حاضر حباب سکه امامی به یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی طی یک ماه گذشته حدود ۱۳ درصد معادل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رشد را تجربه کرده است.

سکه بهار آزادی هم مانند سکه امامی رشد قیمت را تجربه می‌کند و امروز از مرز ۱۶ میلیون تومان هم عبور کرد. سکه بهار آزادی در حال حاضر با قیمت ۱۶ میلیون و ۹۵ هزار تومان معامله می‌شود. گفتنی است نرخ بازگشایی این نوع سکه در روز جاری ۱۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان بوده است. حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان است.

نیم‌سکه هم امروز ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورده و افزایشی است. حباب نیم‌سکه اکنون یک میلیون و ۵۹۸ هزار تومان است.

ربع سکه نیز با قیمت ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حباب دو میلیون و ۳۲۲ هزار تومانی معامله می‌شود.

سکه گرمی هم امروز سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حباب آن یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان است.

طی روزهای اخیر بازار طلا و سکه داغ شده است؛ برخی ناظران بازار اظهار می‌کنند همزمان با افزایش سرکوب در بازار ارز، بازار طلا و سکه به مقصد اصلی سرمایه‌های خرد تبدیل شده و با افزایش تقاضا و جهش قیمت روبرو بوده است. بر همین اساس گفته می‌شود در صورتی که دولت بر فشار فنر دلار اصرار کند، در سایه نااطمینانی اقتصادی و رشد مداوم تورم، بازار نقدشونده طلا و سکه همچنان مسیر رشد را خواهد پیمود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید