انگلیس مدعی شد که روسیه به دلیل کاهش ذخایر، موشک‌های کروز قدیمی با کلاهک‌های پر از شن و خاک شلیک می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس: کلاهک موشک‌های روسی با شن پر شده‌اند!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که روسیه در حال شلیک موشک‌های کروز قدیمی بدون کلاهک هسته‌ای به سمت اهداف اوکراینی است، زیرا ذخایر تسلیحاتی ولادیمیر پوتین بسیار کم شده است.

ابتکارات نیروهای پوتین برای ساخت موشک

به گزارش وب‌سایت گاردین، وزارت دفاع انگلیس روز شنبه در تازه‌ترین به‌روزرسانی اطلاعاتی خود گزارش داد که "بعید است" ابتکارات نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به "اثرات قابل اتکایی برسد."

آنچه به عنوان مدارک آورده شده، تصاویری از موشک‌های کروز AS-۱۵ کنت هواپرتاب است که ظاهراً سرنگون شده‌اند. گفته می‌شوند که این موشک‌ها در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک سیستم حمل هسته‌ای طراحی شده‌ بودند.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، کلاهک‌های هسته‌ای این موشک‌ها احتمالا با شن و خرده سنگ جایگزین شده‌اند و کرملین امیدوار است که این موشک‌ها بتوانند دفاع هوایی اوکراین را منحرف کنند.

در این بیانیه آمده است: گرچه چنین سیستم فاقد نیروی جنبشی، همچنان از طریق انرژی جنبشی موشک و مانده سوخت مصرف‌نشده آسیب وارد می‌کند، اما بعید است که به اثرات قابل اتکایی بر روی اهداف مورد نظر دست یابد. قصد و هدف روسیه هرچه که باشد، این ابتکارعمل نشان‌دهنده کاهش سطح موجودی موشک‌های دوربرد روسیه است.

گزارش وزارت دفاع انگلیس در شرایطی منتشر می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی شد که برق شش میلیون خانوار اوکراینی بعد از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌ها قطع شده است. همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که یک بحران بهداشتی بزرگ مردم اوکراین را تحت تأثیر قرار دهد زیرا برف و دمای زیر صفر با کمبود گرمایش همراه شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید