پدرام پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت، جزییات ورود محموله جدید آنتی بیوتیک به کشور را توضیح داد و گفت: این محموله پس از آزمایش توزیع خواهد شد.

جزییات ورود محموله جدید آنتی بیوتیک به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: محموله جدید سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک به میزان ۶۵ تن روز یکشنبه ششم آذر از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و از مبدأ هند وارد کشور می‌شود.

پدرام پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: این محموله شامل ۴۶۳ هزار عدد انواع سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک اطفال، آموکسی‌سیلین، کوآموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین است که از طریق هند وارد کشور می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی های صورت‌گرفته توسط وزارت بهداشت، این محموله بامداد یکشنبه (امروز) وارد کشور شده و بلافاصله پس از آزمایش های لازم و شناسه گذاری در سراسر کشور توزیع می شود.

دستیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار داشت: این محموله با هماهنگی وزارت بهداشت و با هدف تکمیل بازار آنتی بیوتیک به کشور وارد شده است.

پاک آیین ادامه داد: مقادیر موجود در این محموله آنتی بیوتیک شامل ۵۸ هزار عددکوآموکسی کلاو، ۷۸ هزار عددآزیترومایسین، ۲۵ هزار عدد سفکسیم، ۲۵ هزار عدد سفالکسین و ۲۷۷ هزار عدد آموکسی‌سیلین است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید