بندر لنگه یکی از شهرهای زیبای هرمزگان است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر منطقه بیابانی سایه خوش می‌باشد که توجه گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است.

تجربه سفری خاطره‌انگیز در منطقه بیابانی سایه خوش

سلام نو - سرویس گردشگری: منطقه بیابانی سایه خوش در غرب روستایی با همین نام واقع شده است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه محسوب می‌شود و در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس میسر است. منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج فارس و وجود نخلستان‌های فراوان در منطقه، از جاذبه های گردشگری بندرلنگه به شمار می‌آید و از سواحل زیبای جنوب محسوب می‌شود. همچنین روستای سایه خوش با قدمتی طولانی، آثار تاریخی را از جمله بندحسن و کاروانسرای صفوی، در خود جای داده است.

تجربه سفری خاطره‌انگیز در منطقه بیابانی سایه خوش

روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. از آثار باستانی روستا می توان به بندحسن و کاروانسرای صفوی که محل استراحتگاه کاروانیان بوده اشاره کرد. این روستا دارای مسجد، دبستان، ۲۵ آب‌انبار، مدرسه راهنمایی، مخابرات، دفتر پست، بانک، دسترسی به اینترنت دهیاری و خانه بهداشت است و حدود ۳۰۰۰ اصله نخل دیم در آن وجود دارد. پیشه اغلب مردم روستا ماهی گیری، دامداری، پرورش میگو، کشاورزی و بازرگانی است.

تجربه سفری خاطره‌انگیز در منطقه بیابانی سایه خوش

ویژگی‌ها

از مناظر طبیعی روستا می توان به چشمه آبگرم سایه خوش اشاره کرد. این چشمه در مسیر جاده بندر خمیر به بندرلنگه قرار دارد. فاصله چشمه تا روستای سایه خوش در حدود ۴ کیلومتری است. مظهر چشمه در شکاف سنگهای آهکی مارنی و دردامن کوه جای دارد. طرز تشکیل چشمه سایه خوش بر اساس فرضیه تکنو نیک صفحه‌ای استوار است و آب آن در ردیف ابهای سولفات، کلسیم همراه با منزیم زیاد و کلور و سدیم گرم است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید