۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
کد خبر: 55402460

فاصله روستای ارنگه تا کرج حدود سی کیلومتر است و طی کردن این مسیر بدون در نظر گرفتن ترافیک حدود چهل دقیقه زمان خواهد برد.

فاصله روستای ارنگه تا کرج

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس مملو از زیبایی و جاذبه های گردشگری است. این جاده که نام رسمی آن جاده ٥٩ می باشد با اختلاف مشهورترین و پر ترافیک ترین جاده ایران است. حتی با وجود افتتاح اتوبان تهران شمال هنوز هم عده بسیاری از مسافران ترجیح می دهند از این محور مواصلاتی برای سفر به شمال کشور استفاده کنند. گذشته از این، در بسیاری از مواقع خود زیبایی ها و جاذبه های طبیعی موجود در این جاده و حاشیه های آن است که مقصد اصلی گردشگران است. در قدم به قدم جاده چالوس رودخانه و آبشار و دریاچه و کوه و جنگل دیده می شود و روستاهای نزدیک به این جاده نیز سرشار از دیدنی ها و جاذبه های توریستی هستند. در این مطلب می خواهیم به معرفی یکی از روستاها یعنی روستای ارنگه و شرح زیبایی های آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله روستای ارنگه تا کرج چقدر است؟

بعضی از سایت ها به اشتباه فاصله روستای ارنگه تا کرج را هجده کیلومتر اعلام کرده اند. واقعیت اما این است که این روستا نه در هجده کیلومتری شهر کرج بلکه در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است. بنابراین فاصله روستای ارنگه تا کرج در حدود سی کیلومتر است.

روستای ارنگه یکی از روستاهای تابعه منطقه آسارا در استان البرز است. آسارا خود شامل سه دهستان است که عبارتند از دهستان های آدران، آسارا و نسا. دهستان آدران از هجده روستا تشکیل شده است که ارنگه و روستاهای اطراف آن نیز متعلق به همین دهستان هستند. گرچه ارنگه را با نام یک روستا می شناسند اما منطقه ارنگه خود شامل هفت روستای مختلف است که عبارتند از: روستای سر زیارت، روستای ابهرک، روستای جی، روستای سیجان، روستای چاران، روستای گوراب و روستای خور.

گردشگران می توانند فاصله روستای ارنگه تا کرج را (در صورت روان بودن ترافیک) در حدود چهل دقیقه طی نمایند.

فاصله روستای ارنگه تا کرج

رودخانه ارنگه

جاذبه ها و جاهای دیدنی ارنگه

روستای ارنگه یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس است. این روستا با چندین آبشار و چندین و چند جاذبه توریستی دیگر یکی از مقصدهای محبوب گردشگران علی الخصوص در فصل تابستان است.

از یک جاذبه تاریخی شروع کنیم. شما می توانید در کیلومتر هجدهم جاده چالوس و در سمت راست جاده وارد ورودی منتهی به روستای ارنگه شوید. پس از طی دو کیلومتر در این جاده فرعی به یک دوراهی می رسید. راه سمت چپ شما را به این جاذبه تاریخی خواهد رساند: گورستانی با چند هزار سال قدمت. این گورستان تاریخی یکی از قدیمی ترین گورستان های ایران است و گرچه بسیاری از سنگ قبرهای آن توسط سارقان دزدیده شده است اما هنوز هم سنگ قبرهایی با قدمت چند صد سال در این گورستان به چشم می خورند.

با پشت سر گذاشتن گورستان تاریخی روستای ارنگه به رودخانه خروشان این روستا می رسید. اگر مسیر کنار رودخانه را به مدت نیم ساعت به سمت بالا طی نمایید با مهمترین جاذبه طبیعی ارنگه مواجه خواهید شد: آبشار زیبای هفت چشمه. آبشار هفت چشمه واقع در منطقه ای بسیار خنک و با آب و هوایی مطبوع و دلپذیر است. این آبشار که ارتفاع آن نود متر است در بین مرتفع ترین آبشارهای ایران قرار دارد. کمی پس از این آبشار یک آبشار دیگر نیز قرار دارد که به نسبت هفت چشمه بسیار وحشی تر و خروشان تر است: آبشار آدران با سرعت بالای جریان آب. در نهایت نیز پس از این دو آبشار به دره هفت چشمه خواهید رسید که خنکای محدوده آن مقصد بسیاری از گردشگران در فصل تابستان است.

دیگر جاذبه گردشگری محبوب در روستای ارنگه قدیمی ترین درخت چنار ایران است که در حیاط امامزاده حسین قرار گرفته است. آبشار خور نیز یکی دیگر از آبشارهای این منطقه است که با پنجاه متر ارتفاع در نزدیکی روستای خور قرار دارد. در نهایت قله سه هزار و صد متری پورا نیز می تواند گزینه ای ایده آل برای علاقه مندان به کوهنوردی باشد.

فاصله روستای ارنگه تا کرج

آبشار هفت چشمه

جاهای دیدنی در فاصله روستای ارنگه تا کرج

جدا از جاذبه های گردشگری خود منطقه ارنگه باید گفت که در فاصله روستای ارنگه تا کرج نیز جاهای دیدنی فراوانی قرار دارد. مهمترین این جاهای دیدنی روستای وینه است که در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است. روستای وینه با قرارگیری در حاشیه رودخانه چالوس یکی از آن مناطقی است که صدای رودخانه همواره در آنها شنیده می شود. می توان گفت که این صدای دل انگیز مهمترین ویژگی طبیعی روستای وینه است.

اما شهرت اصلی این روستا نه به خاطر خودش بلکه به خاطر رستوران معروفی است که در درون آن قرار دارد. رستوران وینه یکی از مشهورترین رستوران های جاده چالوس و حتی کل ایران است که مشتریان پروپاقرصی در میان گردشگران دارد. تخت های این رستوران درست در کنار رودخانه واقع شده اند و لذت صرف غذا در آغوش طبیعت چیزی است که شاید شما را نیز وسوسه کند. این رستوران علاوه بر غذاهای لذیذ و باکیفیتی که سرو می کند از قلیان های بسیار مرغوبی نیز برخوردار است و بسیاری از افراد تنها به انگیزه بهره مندی از این قلیان هاست که راهی وینه در فاصله روستای ارنگه تا کرج می شوند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید