یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان هرمزگان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان تنگ بنو لمزان می‌باشد.

آیا به تنگ بنو لمزان سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: این بار راه جنوب ایران را در پیش گرفته و رهسپار استان هرمزگان شده است تا مکانی شگفت‌انگیز را معرفی کند. این مکان تنگه بُنو نام دارد که در منطقه‌ای کوهستانی جای گرفته است و آن را در یکی از شهرهای بندرلنگه به نام لمزان می‌توانید پیدا کنید. مکانی فوق‌العاده که حتی راه رسیدن به آن نیز پرهیجان است و با دیدن آن یک روز هیجان‌انگیز و استثنایی را پیش رو خواهید داشت.

آیا به تنگ بنو لمزان سفر کرده‌اید؟

ویژگی‌ها

لمزان از مجموعهٔ چند ده بزرگ و کوچک و نزدیک به هم دیگر تشکیل شده‌است که به شرح زیر است: مرکز روستا (جمعاً جمعیت لمزان۲۹۰۰ نفر است اسامی محله‌های لمزان عبارت است از مغدان-لدخو-کهورکوچه-چاهگز-باغ-خهی-ده وسط-سربالا-سرمیران- گود سرخ-بردستان) وخور چاه با ۳۲ خانوار ۱۶۱ نفر جمعیت. که همه اهل سنت واز پیروان امام محمد ادریس شافعی هستند.رشته آبی شدیدا شور در لمزان در جریان است که باعث شده است کشاورزی در این روستا آنچنان رواج نداشته باشد. تنگه بنو در ۵ کیلومتری شهر لمزان واقع‌شده است. این تنگه ابتدا مسیری ۳۰ دقیقه‌ای پیاده‌روی دارد و پس‌ از آن مسیر آبی با حدود بیش از ۱۲ آبگیر را طی می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید