بندر لنگه یکی از شهرهای زیبای هرمزگان است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر جزیره لاوان می‌باشد که گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

لاوان؛ دلبرترین جزیره بندرلنگه

سلام نو - سرویس گردشگری: استان هرمزگان در جنوب ایران با مساحتی بیش از ۶۸ هزار کیلومتر مربع، در گستره‌ طولی بیش از ۹۰۰ کیلومتر در مجاورت خلیج‌فارس و دریای عمان واقع شده است. امتداد رشته کوه‌های زاگرس در این استان، همراه با کاهش ارتفاع و رسیدن به زمین‌های پست ساحلی، در نهایت به دریا پیوند می‌خورد. تلاقی کوه و دریا در نقاطی از این استان طبیعتی خارق العاده خلق کرده است. استقرار این استان در منطقه‌ اقلیمی فوق حاره‌ای، آب و هوایی گرم و خشک برای این استان رقم زده است.

هرمزگان ۱۴ جزیره‌ کوچک و بزرگ دارد. جزیره لاوان، سومین جزیره‌ بزرگ استان، از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری هرمزگان است. امروزه لاوان نه‌تنها مقصد گردشگران بی‌شماری است که برای لذت بردن از طبیعت بکر این جزیره مشتاق هستند، بلکه تبدیل به قطب اقتصاد نفتی ایران شده است.

لاوان؛ دلبرترین جزیره بندرلنگه

نحوه سفر

لاوان دارای فرودگاه است و می‌توانید با هواپیما به لاوان سفر کنید. همچنین می‌توانید از بندر مقام و یا جزیره کیش، خود را با قایق به لاوان برسانید.

زمان مناسب برای سفر به لاوان

جزیره لاوان در نیمه اول سال دما و رطوبت بالا و آزاردهنده‌ای را تجربه می‌کند. به همین دلیل نیمه دوم سال و زمستان، زمانی است که دمای هوا در لاوان معتدل‌تر شده و می‌توان از محیط لذت بیشتری برد.

لاوان؛ دلبرترین جزیره بندرلنگه

سوغات

بازار لاوان محیطی بسیار متنوع و مناسب برای دسترسی به صنایع دستی جنوب است. در این بازار هم مانند بسیاری از جزایر دیگر هرمزگان، انواع صنایع دستی حصیری، ظروف سفالی، صنایع دستی دریایی و انواع لباس‌های سنتی جنوب که هنر دست مردم محلی و بومی منطقه است، یافت می‌شود.

در کنار مغازه‌های سنتی، فروشگاه‌های بزرگ و مدرن نیز وجود دارند. می‌توانید بخشی از سفر خود را به گشت‌وگذار در بازار و لذت بردن از آن اختصاص دهید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید