قیمت دلار در بازار امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ باز هم افزایشی شد و متاسفانه تلاش‌های بازارساز هم جواب نداد و دلار بالای کانال ۳۵ هزار تومان در نوسان است.

دلار باز هم گران شد / قیمت دلار ۵ آذر ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار با وجود تلاش‌های بازارساز برای سرکوب قیمت‌ها، امروز در مسیر صعودی گام بر می‌دارد. این رشد همراستا با بازارهای همسایه بوده است.

قیمت دلار امروز روندی صعودی داشته و اکنون در نیمه پایینی کانال ۳۵ هزار تومانی نوسان می‌کند. قیمت دلار توافقی اما امروز با افت روبرو بوده و به ۳۳ هزار و ۹۸۱ تومان رسیده است.

قیمت دلار نیمایی کاهشی شد

در حالی قیمت دلار آزاد بالای ۳۵ هزار تومان و دلار توافقی در کانال ۳۳ هزار تومانی قرار دارد که دلار صرافی ملی ۳۱ هزار و ۱۹۳ تومان قیمت‌گذاری شده است. در همین حال امروز دلار نیمایی هم ۲۷ هزار و ۶۹۳ تومان و کاهشی بوده است.

بازارساز تلاش می‌کند قیمت دلار را با ابزارهای مختلفی سرکوب و در مسیر نزولی حفظ کند؛ بر همین اساس هم طی هفته‌های اخیر از ابزارهای مختلفی چون خبردرمانی، کنترل‌های انتظامی و عرضه اوراق ارزی، این هدف را محقق کند. البته این تلاش بی‌نتیجه هم نبوده و قیمت دلار از مرز ۳۷ هزار تومانی در آبان‌ماه، تا نیمه پایینی کانال ۳۵ هزار تومانی در هفته نخست آذرماه عقب‌نشینی کرده است.

با این حال اما واقعیت‌های اقتصادی، دلار را به سمت دیگری سوق می‌دهند، روندی که اکنون اسکناس آمریکایی در پیش گرفته و تلاش می‌کند مسیر صعودی را طی کند.

گفتنی است در بازارهای همسایه هم، قیمت دلار مرز ۳۵ هزار تومانی را لمس کرده است. در بازار هرات، قیمت دلار امروز ۳۵ هزار تومان بود اما در این لحظه کاهش یافته و به کانال ۳۴ هزار تومانی سقوط کرده است. اما در بازار سلیمانیه، دلار همچنان در کانال ۳۵ هزار تومانی قرار دارد و در این لحظه به ۳۵ هزار و ۲۱۰ تومان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید