ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در آستانه نشست وزرای خارجه ناتو در رومانی اعلام کرد که تا هر وقت لازم باشد از اوکراین حمایت می‌کنیم.

ناتو از همراهی با اوکراین کنار نخواهد کشید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیرکل ناتو اعلام کرد که این اتحاد نظامی تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در برابر روسیه حمایت کرده و به این کشور کمک می‌کند تا ارتشی مدرن و مطابق با استانداردهای روز غربی بسازد.

ناتو سلاح ارسال نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه نشست وزرای خارجه ناتو در رومانی، کشورهای عضو را به ادامه ارسال سامانه‌های پدافند هوایی و دیگر تجهیزات به اوکراین تشویق کرد. ناتو در قالب یک سازمان سلاح ارسال نمی‌کند.

استولتنبرگ که سابقه نخست‌وزیری نروژ را هم در کارنامه دارد، گفت: ناتو به همراهی با اوکراین تا هر وقت که لازم باشد ادامه خواهد داد و کنار نخواهد کشید. متحدان ناتو حمایت نظامی بی‌سابقه‌ای از اوکراین به عمل آورده‌اند و از وزرای خارجه کشورهای عضو انتظار دارم که کمک‌های غیرمرگبار خود را نیز افزایش دهند.

دبیرکل ناتو گفت، این اتحاد تا کنون سوخت، ژنراتور، تجهیزات پزشکی، تجهیزات زمستانی و ابزار اختلال در کارکرد پهپادها را به اوکراین فرستاده‌ است، اما با نزدیک شدن زمستان، به کمک‌های بیشتری نیاز است؛ روسیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داده است.

وی افزود: ما در دراز مدت به اوکراین کمک می‌کنیم تا از تجهیزات نظامی دوره شوروی به استانداردها، دکترین و آموزش‌های روز ناتو دست یابد.

نشست وزرای خارجه کشورهای ناتو در ۲۹ و ۳۰ نوامبر (۸ و ۹ آذر) در بخارست (پایتخت رومانی) برگزار خواهد شد. این نشست ۱۵ سال پس از آن برگزار می‌شود که ناتو به اوکراین و گرجستان وعده داد که روزی عضو ناتو خواهند شد، وعده‌ای که روسیه را به شدت خشمگین کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید