تیم ملی قطر پس از باخت سه بر یک مقابل سنگال نخستین تیم حذف شده از کوران رقابت های جام جهانی لقب گرفت.

خداحافظی زودهنگام قطر میزبان با جام جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال سنگال با کسب برتری سه بر یک مقابل قطر هم بازگشت خوبی به جدول داشت و هم میزبان را به اولین حذف شده‌ی جام بیست و دوم تبدیل کرد.

تیم‌های ملی فوتبال قطر و سنگال از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته‌ی دوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه اول به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان آلیو سیسه با نتیجه‌ی سه بر یک به پیروزی دست یافتند.

ترکیب ابتدایی قطر:

مشعل برشم، عبدالکریم حسن، پدرو میگل، اسماعیل محمد، همام الامین، کریم بوضیاف، عاصم مادبو، بوعالم خوخی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و المعز علی.

سرمربی: فلیکس سانچز

غرش شیرهای ترانگا با سه گل؛ میزبان، اولین حذف شده‌ جام بیست و دوم

ترکیب ابتدایی سنگال:

ادوارد مندی، یوسف سابالی، کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، اسماعیل جیکوبز، نامپالیس مندی، ادریسا گانه گی، کرپین دیاتا، اسماعیلا سار، فامارا دیه‌دیو و بولایه دیا

سرمربی: آلیو سیسه

تیم داوری: آنتنیو متئو لاهوز، پائو دیویس، روبرت دیاز، کوین اورتگا

غرش شیرهای ترانگا با سه گل؛ میزبان، اولین حذف شده‌ جام بیست و دوم

از همان ابتدا سنگال بازی را بهتر آغاز کرد. شاگردان سیسه برای جبران شکست هفته‌ی اول با توپ پر وارد زمین شدند. آنها صاحب فرصت‌هایی هم شدند اما روی بی‌دقتی تا دقیقه‌ی ۴۱ به هدف خود نرسیدند.

اشتباه عجیب بوعالم خوخی در دفع توپ باعث شد تا توپ به بولایه دیا برسد و مهاجم زهردار سنگال زننده‌ی اولین گل تیم ملی کشورش در این دوره از مسابقات شد. بازی با همین نتیجه در نیمه‌ی اول به اتمام رسید.

فامارا دیه‌دیو در دقیقه‌ی ۴۸ فاصله را ۲برابر کرد. این بازیکن با ضربه‌ی سری عالی روی کرنر ارسالی توانست تیمش را به گل دوم برساند و در آستانه پیروزی قرار دهد.

در ادامه میزبان که چیزی برای از دست دادن نداشت به فشار خود اضافه کرد. درخشش ادوارد مندی ۲سه بار مهاجمان قطری را ناکام گذاشت اما این مقاومت در دقیقه‌ی ۷۸ شکست.

محمد مونتاری، بازیکن قطر که در دقیقه‌۷۴ وارد زمین شده بود موفق شد چهار دقیقه بعد از حضورش روی یک ضربه‌ی سر تماشایی تیمش را به بازی برگرداند. این اولین گل قطر در تاریخ جام جهانی بود که به ثمر رسید.

ورزشگاه الثمامه با گل قطر شور و هیجان خاصی را پیدا کرد اما خیلی زود شاهد واکنش شیرهای ترانگا بودیم. احمدو بامبا دینگ، دیگر تعویضی بازی در دقیقه‌ی ۸۴ گل سوم را برای سفیدپوشان به ثمر رساند تا برتری سه بر یک برای سیسه و شاگردانش به ارمغان بیاید.

با این نتیجه قطر دومین باخت خود را متحمل شد و در قامت میزبان مسابقات به اولن تیمی تبدیل شد که از جام جهانی ۲۰۲۲ حذف می‌شود. در سوی مقابل سنگال با این پیروزی سه امتیازی شد و با تفاضل گل صفر فعلا در جایگاه سوم ایستاد.

دیگر بازی این گروه بین ۲ تیم سه امتیازی هلند و اکوادور از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید