مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا از روز یکشنبه در این استان خبر داد.

مدارس تهران فردا شنبه تعطیل شدند!؟ | صدور هشدار زرد آلودگی هوا در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حامد یزدی مهر عصر جمعه با اشاره به هشدار زرد آلودگی هوا شماره پنج در استان تهران که از سوی سازمان هواشناسی صادر شده است، گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در مناطق پر تردد از صبح یکشنبه ششم آذر ماه انباشت آلاینده‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا گفت: زمانی که شاخص آلاینده‌ها به مرز هشدار می‌رسد قرار گرفتن در هوای آلوده برای تمامی گروه‌های سنی و افراد خطرناک است.

یزدی مهر با بیان اینکه به همه مردم توصیه می‌کنیم از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند، افزود: در حال حاضر کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس است و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش بینی شده است.

یزدی مهر با اشاره به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی در معرض هوای آلوده قرار نگیرند و افراد حتماً در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز حتی‌الامکان خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه مایعات به ویژه مصرف شیر کمک می‌کند آلاینده‌ها آسیب کمتری به بدن بزنند گفت: به ورزشکاران توصیه می‌شود از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند و همچنین استفاده از ماسک برای کسانی که باید در محیط بیرون تردد داشته باشند ضروری است.

وی همچنین از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌هایی مانند اورژانس و … نیز خبر داد و گفت: در صورت لزوم عوامل اورژانس در سطح شهر نیز مستقر خواهند شد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از سکون نسبی جو و ادامه آلودگی هوا و عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از شنبه تا صبح یکشنبه(۵ تا ۶ آذر) در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان تهران خبر داد.

در این راستا انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات درحد ناسالم برای گروههای حساس پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از تردد برای گروه‌های حساس بیماران تنفسی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ، مدیریت در تردد خودروهای آلاینده و همچنین کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده را توصیه کرد.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بسیاری از والدین دانش‌آموزان از ظهر روز امروز ( جمعه چهارم آذر) منتظر اطلاعیه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران درباره نحوه فعالیت مدارس در روز شنبه هستند اما تاکنون این کمیته در این باره اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    11 14
    اﻳﻦ ﭼﻪ ﺩﺭﺱ ﺧﻮاﻧﺪﻧﻲ ﺷﺪ ﻫﻤﺶ ﺗﻌﻂﻴﻞ
    • مهدی ترابی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 0
      تعطیل کنید بچه ها جام جهانی ببینند
  • لیلا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    21 4
    تعطیل کنید ‌
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 1
    بلخره تعطیله یا نه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید