مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در اکثر استان‌های غربی و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در برخی استان‌ها خبر داد.

سرد شدن ۸ درجه ای دمای هوا در برخی استان‌ها + هشدار هواشناسی به شهروندان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، امروز جمعه (۴ آذر) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در شمال، غرب، غرب همچنین بخش‌هایی از خوزستان، غرب اصفهان، غرب مرکزی، چهار محال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین البرز و تهران، ابرناکی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام است.

شنبه (۵ آذر) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت یکشنبه (۶ آذر) در شمال غرب برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و مازندران شروع می‌شود.

همچنین دوشنبه (۷ آذر) بارش در سواحل شمالی کشور تشدید شده و در شرق اردبیل و شمال خراسان شمالی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

سه‌شنبه (۸ آذر) در شمال غرب برخی مناطق غرب و استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف است.

طی روز یکشنبه در استان‌های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ۶ تا ۸ درجه کاهش دما رخ می‌دهد.

از بعدازظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج فارس و طی روز دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج است و همچنین از اواخر وقت یکشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج است.

براساس اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده؛ آسمان تهران فردا (۵ آذر) نیمه‌ابری تا گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ و روز یکشنبه (۶ آذر) قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۴ و ۵ آذر) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید