نخود فرنگی حاوی پروتئین زیاد و چربی کم است. به همین دلیل در فرآیند رژیم غذایی به شدت توصیه می شود.

کاهش وزن سریع با خوردن نخود فرنگی

به گزارش سلام نو به نقل از محیانیوز، بهترین روش برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده از تغذیه و رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش کردن است، برای کاهش وزن مصرف نخود فرنگی به دلیل داشتن کالری کم توصیه می شود.

دلیل تأثیر نخود فرنگی در کاهش وزن

کاهش کلسترول غذا:

نخود فرنگی به عنوان یکی از غذاهایی شناخته می شود که سطح کلسترول را کاهش می دهد. در واقع نخود فرنگی این توانایی را دارد که کلسترول موجود در غذایی را که می خورید، کاهش دهد. حتی اگر چربی بالایی ندارید، کلسترول بالا می تواند باعث شکست در رژیم غذایی شود. بنابراین، همیشه نخود را برای جذب مقدار قابل توجه کلسترول غذا مصرف کنید.

جایگزین گوشت:

یکی دیگر از فواید نخود فرنگی این است که می تواند جایگزین گوشت شود. در این حالت، توصیه می شود که از نخود فرنگی به عنوان جایگزین گوشت استفاده کنید تا پروتئین مورد نیاز بدن تامین شود، بخصوص اگر عادت به خوردن گوشت نداشته باشید. مصرف پروتئین را جدی بگیرید. نخود فرنگی حاوی پروتئین زیاد و چربی کم است. به همین دلیل در فرآیند رژیم غذایی به شدت توصیه می شود.

راه اندازی دستگاه گوارش:

اگر دوست دارید دستگاه گوارش سالمی داشته باشید، باید بدانید که یک سیستم گوارشی سالم نیازمند مصرف میوه ها و سبزیجات است. یکی از این مواد غذایی موثر، نخود فرنگی است، بنابراین نخود فرنگی را به دلیل داشتن فیبر کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا فیبر سرشار نخود فرنگی می تواند از انواع مشکلات هاضمه مثل یبوست، بواسیر یا هِموروئید جلوگیری کند.

مصرف کربوهیدرات کافی:

همانطور که قبلا ذکر شد، نخود فرنگی حاوی پروتئین بسیار بالایی است این پروتئین ها می تواند جایگزین مصرف برخی غذاها شود که به تامین کربوهیدرات در بدن می پردازد. بعضی از این غذاها شامل برنج، سیب زمینی و ذرت است. این سه ماده جز غذای اصلی مردم اندونزی هستند که در برخی رژیم های غذایی باید از مصرف آن اجتناب شود.

کالری کم:

هرچند رژیم داشته باشید بدن به تامین کالری نیاز دارد. این منبع کالری معمولا از طریق شیر به دست می آید. متاسفانه، در حالی که افراد در رژیم غذایی می باشند نگرانی بسیاری از مصرف شیر به دلیل محتوای بالای چربی آن دارند، این افراد می توانند با خوردن نخود فرنگی به عنوان جایگزین شیر کالری مورد نیاز خود را تامین کنند. نخود فرنگی می تواند همان نیاز کالری را مثل مصرف شیر فراهم کند، اما باعث افزایش مقدار چربی در بدن نمی شود.

به تاخیر انداختن گرسنگی و کاهش اشتها:

اگر اغلب در رژیم گرفتن با توجه به اشتهای زیاد مشکل دارید، می توانید از نخود فرنگی استفاده کنید چون گرسنگی را به تاخیر می اندازد. میزان گرسنگی و اشتهای هر فرد متفاوت است. افرادی هستند که اشتهای بسیار بالایی دارند و برخی دیگر اینگونه نیستند. اگر اشتهای زیادی دارید اما نمی خواهید چاق شوید، به شما خوردن نخود فرنگی را به عنوان یک میان وعده پیشنهاد می کنیم. این امر از وجود نخود فرنگی تاثیر می پذیرد که پروتیین بالا و چربی کم دارد. بنابراین نخودفرنگی را تا جایی که می خواهید، بدون نگرانی از چاق شدن بخورید.

حاوی پروتئین بالا:

نخود فرنگی به دلیل داشتن پروتئین بسیار بالا تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن برای حرکت است. اگر مقدار مورد نیاز این ماده مغذی تامین نشود، در طول برنامه رژیم، مشکلاتی را تجربه خواهید کرد. بنابراین، در طول رژیم غذایی از مصرف نخود فرنگی غافل نشوید.

کمک به سوختن چربی:

نخود فرنگی به سوزاندن چربی بدن کمک می کند. به همین دلیل اغلب مصرف نخود فرنگی در رژیم غذایی توصیه می شود. علاوه بر محتوای آن که رژیم غذایی را به خطر نمی اندازد، می تواند مانند ورزش عمل کند و چربی را در بدن بسوزاند.

کمک به افزایش حجم ماهیچه ها:

برنامه های رژیم غذایی اغلب بر کاهش وزن از طریق افزایش توده عضلانی تمرکز می کنند. اگر دریافت پروتئین کافی باشد، عضلات خوب شکل می گیرند. نخود فرنگی در رژیم های کاهش وزن برای رفع نیازهای پروتئین مفید است. در نتیجه نخود فرنگی می تواند به افزایش توده عضلانی در رژیم غذایی کمک کند.

اینها همه مزایای پروتئین نخود فرنگی برای کاهش وزن هستند، که می توانید آن را امتحان کرده و امیدوار باشید که وزن خود را بدون تحمل کمترین سختی، کاهش می دهید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید