متکی در بیان وظایف مسؤولان در شرایط حاضر نیز عنوان کرد: رفتار مسؤولان پخته تر از گذشته شده است و در شرایطی که دشمن دنبال مرده سازی است اما تأمل در اقدام را شاهدیم. اگر دشمن به دنبال استراتژی کشته‌گیری از جامعه با ترورهای کور و تکرار ۱۷ هزار شهید ابتدای انقلاب در فاز ترور باشد، آنوقت چه؟ البته باید سر افعی را زد.

منوچهر متکی: روش اداره کشور غلط است

به گزارش سلام نو فارس نوشت : منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در نشست مشترک شورای وحدت و ائتلاف وحدت در هرمزگان اظهار کرد: مساله سازی برای انقلاب امری طبیعی است و این حوادث اخیر در کشور نیز جدای از حوادث سابق نیست و باید به هر ۴ ضلع این حوادث و مسائل و مسؤولیت های بر دوش هر کدام از این ضلع ها را مورد توجه قرار داد.

وی عنوان کرد: مطالبه گران، مسؤولان، جبهه دشمن و جبهه مردم ۴ضلع این رخدادها هستند. اولین بازیگر دو ماهه اخیر جبهه دشمن است که از مدت ها قبل سناریوی خاصی را دنبال و بر شایعه وخامت حال رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور مرتب کار کردند تا یک بهم ریختگی ذهنی در جامعه ایجاد کنند.

متکی ادامه داد: در طراحی دشمن این بود که اگر اول بزنند، پیش می روند و می توانند بازی خودشان را به کشور تحمیل کنند و در توهم همان روزهای ابتدایی جنگ بودند که می خواستند ۳ روزه خوزستان را بگیرند و دو هفته‌ای به تهران بیایند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان مطالبه‌گران را کسانی دانست که نقد و انتقاد و نیاز و گرفتاری دارند و باید به خواسته آنان توجه کرد و ما هم معتقدیم که ریل اداراه کشور غلط است و باید اصلاح شود و به همین دلیل در قالب شورای وحدت برای پیروزی آقای رییسی تلاش کردیم و باید گرانی و بیکاری را منشأ بسیاری از مخاطرات اجتماعی دانست و برای رفع آنها در جامعه تلاش کرد.

منوچهر متکی ادامه داد: رفع مشکل بیکاری و گرانی یک شبه میسر نیست و بنده شخصا به طور مرتب در زمینه مشکلات کشور و راه حل‌های آن به آقای رییسی نامه می نویسم و چندین بار نیز ایشان تماس گرفته و بابت بیان مشکلات و ارائه راهکار برای آنها تشکر و قدردانی کرده‌اند و معاونان ایشان را نیز هر ماه یا دو ماه یکبار ملاقات می‌کنم و مشکلات مردم را به آنان منتقل می‌کنم.

وی از مسؤولان خواست تا مطالبات مردم را بشنوند، اگر چه برخی از آنها قابل تحقق نباشد اما شنیدن آنها مهم است و می‌تواند برای مسؤولان نقشه راه ایجاد کند. نباید بگذاریم که مسؤولان گرفتار ناشنوایی شوند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در سفر به بندرعباس گفت: ما در مجلس اول به خاطر دارم که آقای توکلی تأکید می کرد که یک جایی را در تهران درست کنیم که مردم بتوانند در آنجا جمع شده و مطالب و حرف‌هایشان را بگویند و چند شب پیش نیز که در قالب شورای مرکزی خانه احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور جلسه داشتیم بنده این یادآوری تاریخی را به ایشان کردم که ما از مجلس اول این مطالبه را داشتیم اما به آن توجه نشده و آقای غلامرضا نیز اتفاقا گفت که می‌خواهیم با کمک خانه احزاب این کار را انجام بدهیم لذا یک همچین شرایطی در کشور رقم خورد.

متکی در بیان وظایف مسؤولان در شرایط حاضر نیز عنوان کرد: رفتار مسؤولان پخته تر از گذشته شده است و در شرایطی که دشمن دنبال مرده سازی است اما تأمل در اقدام را شاهدیم. اگر دشمن به دنبال استراتژی کشته‌گیری از جامعه با ترورهای کور و تکرار ۱۷ هزار شهید ابتدای انقلاب در فاز ترور باشد، آنوقت چه؟ البته باید سر افعی را زد.

وی در ادامه تأکید کرد: قطعا بین ناآگاهان و دشمنان آگاه و تروریست‌های هتاک باید تفکیک قائل شد.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در پایان تأکید کرد: بیان دقیق مسائل برای مردم اهمیت زیادی دارد و مسؤولان باید با درک شرایط کشور، ضمن امیدآفرینی در جامعه، مسائل و مشکلات را برای مردم تشریح و راهکارها را از زبان مردم بشنوند و با مردم در میان بگذارند و در امور تدبیر کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید