دهدشت یکی از شهرهای زیبای کهگیلویه و بویراحمد است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر تالاب برم شیر می‌باشد که حدود ۵۰۰۰ مترمربع مساحت دارد.

سفری مجازی به تالاب برم شیر

سلام نو - سرویس گردشگری: تالاب برم شیر یکی از تالاب‌ها و جاهای دیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد است. این تالاب شاید برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته باشد. تالاب برم شیر مساحتی حدود ۵۰۰۰ مترمربع دارد. مکان دقیق این تالاب در دره‌ تنگ شیر بویراحمد است. دره تنگ شیر در غرب ارتفاعات کلاتک از رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد. ارتفاع تالاب برم شیر از سطح دریا حدود ۷۴۰ متر است. گستره تالاب شمالی جنوبی است. طول آن حدود ۱۵۰ متر و عرض آن حدود ۵۰ متر است.

تالاب برم شیر از که جاهای دیدنی دهدشت به شمار می‌آید، در ۲ کیلومتری جنوب روستای برم شیر قرار گرفته و از جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت، قبل از سه راهی دختر، جاده فرعی از جنوب رودخانه مگرمون قابل دسترسی است.

سفری مجازی به تالاب برم شیر

موقعیت تالاب

تالاب برم شیر گستره شمالی جنوبی دارد و در دره تنگ شیر واقع شده است

منطقه‌ای که تالاب برم‌شیر در آن قرار دارد، منطقه‌ای زیبا و سرسبز است. این منطقه از قابلیت‌ تفرجگاهی‌ جالبی‌ برخوردار است‌ و می‌تواند به‌ محیطی‌ مناسب‌ برای‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت ‌تبدیل‌ شود. چشم‌انداز و پیرامون‌ تالاب‌ بسیار جذاب‌ و دیدنی‌ است. این تالاب زیبا که از قابلیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است، در صورت رسیدگی می‌تواند طبیعت‌گردان بسیاری را به سمت خود جذب کرده و به محیطی مناسب برای گذران اوقات فراغت تبدیل شود. اگر به استان کهگیلویه و بویراحمد گذرتان افتاد، به شهرستان بویراحمد و روستای برم شیر بروید و در ارتفاعات آن از این تالاب زیبا دیدن کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید