مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اشاره به تحقیقات علمی انجام شده در حوزه سرطان گفت: براساس این تحقیقات می‌توان از ابتلا به  ۴۳.۷درصد از سرطان‌ها جلوگیری کرد.

سیگار باعث چند نوع سرطان می‌شود؟ / عددی هشدار دهنده

به گزارش سلام نو، احمد صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا از پیشگیری از ابتلا به سرطان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرفصل‌های کاری این بنیاد خیریه نام برد و اظهار کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی در استان اجرایی و علاوه بر آن از طریق رسانه‌ها در حوزه های آموزشی فعالیت های گسترده ای داشته‌ایم.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اذعان به اینکه با افزایش آگاهی می‌توان تا حدود ۵۰ درصد از سرطان‌ها پیشگیری کرد ادامه داد: برای کاهش سرطان‌ها باید در نحوه و سبک زندگی تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

وی تحرک و ورزش، تغذیه، امید به زندگی، نشاط اجتماعی و...را در ابتلا و عدم ابتلا به انواع سرطان‌ها بسیار موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی حوزه‌ها، ابتدایی‌ترین الفبای آگاهی نیز در بین مردم وجود ندارد.

صدیقی از دخانیات به عنوان یکی از عوامل موثر در بروز سرطان نام برد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده مواد دخانی عامل ۱۳ نوع سرطان است و این در حالی است که متاسفانه هیچ اراده‌ای برای مبارزه با آن در سطح ملی نیست.

این فعال حوزه سلامت بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای تحرک بیشتر در جامعه تاکید و تصریح کرد: تحرک، ورزش و نشاط نقش بسیار اساسی در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد. بدیهی است که تحرک و ورزش نیازمند زیرساخت است که دولت موظف است زمینه را برای توسعه ورزش های همگانی فراهم کند.

وی استرس را از دیگر عوامل مهم در بروز سرطان‌ها دانست و تصریح کرد: هم دولت و هم ما مردم باید در راستای کاهش عوامل استرس‌زا تلاش کنیم.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اشاره به تحقیقات علمی انجام شده در حوزه سرطان گفت: براساس این تحقیقات می‌توان از ابتلا به ۴۳.۷درصد از سرطان‌ها جلوگیری کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم نشاط اجتماعی در جامعه و تاثیر آن در سلامت مردم خاطرنشان کرد: مسوولان وظیفه دارند که در حوزه نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید