دادستانی عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای کسانی که در حوادث اخیر استان نقش لیدری داشتند احکام حبس طولانی مدت و تبعید به سایر نقاط کشور صادر شده است.

دادستان قزوین: حبس طولانی مدت و تبعید در انتظار اغتشاش گران

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رجبی دادستانی عمومی و انقلاب قزوین در اولین همایش دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های استان در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر برخورد سریع و قاطع و صدور احکام بازدارنده با عاملان حوادث اخیر و اغتشاشگران گفت: برای کسانی که در حوادث اخیر استان نقش لیدری داشتند احکام حبس طولانی مدت و تبعید به سایر نقاط کشور صادر شده است.

رجبی افزود: کسانی که برای نظام هزینه ایجاد کرده اند و اماکن عمومی را تخریب و یا به ماموران انتظامی صدمه وارد کرده اند مجازات سختی در انتظار آنهاست و ظرف یک ماه آینده پرونده‌های آنان به محاکم دادگاه‌های انقلاب وکیفری استان و شهرستان‌ها ارسال ونسبت به صدور رای اقدام خواهد شد

دادستانی عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: بیش از نیمی از دستگیر شدگان حوادث و آشوب‌های اخیر با تعهد آزاد شده اند و هیچگونه پرونده کیفری برای آنان صادر نشده است.

وی همچنین گفت: در جریان حوادث اخیر کشور، تعدادی از افراد با هر نام و عنوانی (سلبریتی و سرشناس) در فضای مجازی مردم را برای شرکت در اغتشاشات تحریک کردند و در همین رابطه از سوی بیش از هزار نفر علیه این افراد طرح شکایت کیفری شده است.

رجبی افزود: در شعبه ۱۰ بازپرسی دادگاه انقلاب مرکز استان هم برای این دسته از افراد پرونده تشکیل شده است و بزودی نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

دادستانی عمومی و انقلاب قزوین گفت: با وجود اینکه تحریک و ترغیب مردم به کشتار و فراخوان، مطابق قانون مجازات اسلامی، جرم است و نیاز به شکایت شاکی خصوص ندارد و مدعی العموم می‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند، اما با توجه به شکایت تعدادی زیادی از مردم، ما هم مکلف هستیم نسبت به اتهام این افراد رسیدگی کنیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید